ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نخستین موتورسیکلت پرینت شده دنیا با قیمت 50 هزار یورو به بازار عرضه خواهد شد

یکی از شرکت های تابعه ایرباس به نام APWorks در تلاش است تا با استفاده از تخصص خود در زمینه پرینت سه بعدی محصولی را ارائه دهد که به تعبیر خود آن «احتمالا سبک ترین ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۰:۰۰

یکی از شرکت های تابعه ایرباس به نام APWorks در تلاش است تا با استفاده از تخصص خود در زمینه پرینت سه بعدی محصولی را ارائه دهد که به تعبیر خود آن «احتمالا سبک ترین موتور سیکلت دنیا» لقب خواهد گرفت؛ وسیله ای تماما برقی با شکل و شمایل یک موتور که تنها 35 کیلوگرم وزن دارد و شبکه ای از قطعات آلومینیومی ظریف بخشهای مختلف آن را در کنار هم نگه داشته اند.

البته این ماده فراتر از آلومینیوم است و شرکت ارائه دهنده آن را Scalmalloy خوانده است. این ماده در اصل نوعی پودر آلیاژ آلومینیوم سفارشی سازی شده است که میزان استحکام و مقاومت آن «تقریبا با تیتانیوم» برابری می کند و شرکت APWorks نیز با جوش دادن لایه های نازکی از این ماده به یکدیگر، سازه های فوق العاده بی نظیری را با آن می سازد.

نتیجه کار موتور سیکلتی با ظاهر بسیار زیباست که APWorks  نام دارد. شرکت سازنده اعلام داشته که موتور سیکلت تولیدی آنها بیشینه سرعتی برابر با 80 کیلومتر بر ساعت دارد و می تواند سرعت خود را ظرف تنها سه ثانیه از 0 به 45 کیلومتر بر ساعت برساند که البته تا ابرموتورهای فوق سریع فاصله زیادی دارد.

بهتر است این محصول را وسیله نقلیه ای سبک برای تردد در سطح خیابان ها در نظر بگیرید که ظاهرش اندکی با آنچه معمولا در خیابان ها و جاده ها می دیده اید فرق دارد.

باتری این موتور نیز قابل تعویض است و در هر بار شارژ قادر است انرژی مورد نیاز وسیله برای طی مسافت 60 کیلومتر را فراهم نماید. در پایان اضافه نماییم که این محصول هنوز هم برای تولید انبوه آماده نیست اما تا آن موقع هم زمان زیادی باقی نمانده: شرکت سازنده آن در نظر دارد فعلا 50 دستگاه از این موتور را  تولید کرده و هرکدام را به قیمت 50 هزار یورو به فروش برساند که این اقدام نیز به احتمال بسیار زیاد با هدف تبلیغ توانمندی های این شرکت در زمینه تولید قطعات صورت می گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی