ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

هند نمونه اولیه از شاتل فضایی چندبار مصرف خود را با موفقیت به فضا پرتاب کرد

آژانس فضایی هند با موفقیت یک شاتل فضایی کوچک چندبار مصرف را به فضا پرتاب کرد و بدین طریق گامی بسیار مهم را در جهت پیشبرد برنامه فضایی ارزان قیمت خود برداشت. نمونه اولیه بدون ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۸:۳۰

آژانس فضایی هند با موفقیت یک شاتل فضایی کوچک چندبار مصرف را به فضا پرتاب کرد و بدین طریق گامی بسیار مهم را در جهت پیشبرد برنامه فضایی ارزان قیمت خود برداشت. نمونه اولیه بدون سرنشین از وسیله پرتابی چندبار مصرف این کشور که به اختصار RLV-TD خوانده می شود، صبح امروز از مرکز فضایی Satish Dhawan واقع در Sriharikota به فضا پرتاب شد و قبل از بازگشت مجدد به زمین توانست رکورد ارتفاع 69 کیلومتری از سطح زمین را بشکند.

سازمان تحقیقات فضایی هند، ISRO، در وبسایت خود از موفقیت آمیز بودن این آزمایش خبر داد. طبق اعلام این سازمان، RLV-TD برای مدت بیش از 10 سال با بودجه ای در حدود 14 میلیون دلار، در دست ساخت و توسعه بوده است. مدل هفت متری از این فضاپیما که امروز پرتاب شد، حدودا یک ششم نسخه نهایی اش است که پیش بینی شده ظرف یک دهه آتی به فضا فرستاده شود.

این نمونه اولیه وزنی در حدود 1.75 تن دارد و پیش بینی نمی شود که در جریان فاز نخست پرواز آزمایشی اش سالم بماند اما قرار است که داده هایی را در مورد مسیریابی خودکار، سرعت فراصوت، و مدیریت فرایند ورود مجدد به جو گردآوری نماید.

سازمان های فضایی در اروپا، ژاپن و روسیه همگی در تلاشند تا به تکنولوژی ساخت فضاپیماهای چند بار مصرف دست پیدا کنند و از این طریق هزینه ها و منابع خود را کاهش دهند (بلو اوریجین و اسپیس اکس از جمله این موارد هستند).

هند یکی از کشورهایی است که سرمایه گذاری های قابل توجهی را در برنامه فضایی کم هزینه خود انجام داده و حتی چندی پیش Narendra Modi  نخست وزیر آن اعلام کرد که این کشور می تواند در تامین تکنولوژی سفرهای فضایی پیشرو باشد. در سال 2014 میلادی، هند نام خود را به عنوان نخستین کشور آسیایی به ثبت رساند که توانسته با صرف بودجه 74 میلیون دلاری، فضاپیمایش را در مدار مریخ قرار دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی