ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ و ال جی از تکنولوژی های تازه نمایشگر خود در آمریکا پرده بر می دارند

واحدهای نمایشگر سامسونگ و الجی در نظر دارند برخی از جدیدترین محصولات خود را در نمایشگاه Display Week 2016  که توسط جامعه نمایشگرهای اطلاعاتی (SID) در سان فرانسیسکو برگزار می گردد و تا سه روز ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۴ خرداد ۱۳۹۵ | ۲۰:۳۰

واحدهای نمایشگر سامسونگ و الجی در نظر دارند برخی از جدیدترین محصولات خود را در نمایشگاه Display Week 2016  که توسط جامعه نمایشگرهای اطلاعاتی (SID) در سان فرانسیسکو برگزار می گردد و تا سه روز دیگر نیز ادامه می یابد، به نمایش بگذارند.

همانطور که انتظار می رود، نمایشگرهای OLED این شرکت ها اصلی ترین بخش این رویداد خواهند بود و دو رقیب کره ای در نظر دارند طیف وسیعی از تکنولوژی های ویژه نمایشگر را در جریان آن، به معرض نمایش بگذارند که از پنل های خمیده و مقرون به صرفه گرفته تا انواع رول شونده، اسکرین های ویژه واقعیت مجازی و صنایع خودرو را شامل می شوند.

این دو شرکت مدتهاست که روی بهبود تکنولوژی های OLED خود کار می کنند و مشخصا سامسونگ نیز به خاطر پنل های Super AMOLED خود که از سال 2007 تاکنون در محصولات مختلف به خدمت گرفته شد، شناخته می شود.

حالا Samsung Display در جریان این رویداد سه روزه حاضر است تا برخی از جدیدترین تکنولوژی های خود در این زمینه شامل یک پنل AMOLED با ابعاد 5.7 اینچ و رزلوشن 2560 در 1440 پیسکل را به نمایش بگذارد که ممکن است در یکی از پرچمداران آتی آن به خدمت گرفته شود.

سامسونگ همچنین در نظر دارد که یک نمایشگر AMOLED رول شونده جدید را در این رویداد به معرض دید بگذارد که شعاع خمیدگی آن به 10 میلیمتر می رسد و ضخامت و وزن کلی اش هم به ترتیب 0.3 میلیمتر و 5 گرم عنوان شده است.

البته این شرکت به خاطر تولید پنل های بزرگ نیز اسم و رسم خوبی دارد و به همین خاطر در نظر دارد از نمایشگرهای 13.3 و 14 اینچی AMOLED برای لپ تاپ نیز پرده برداری کند و همزمان یک صفحه نمایش رفلکتیو یا انعکاسی را که براساس تکنولوژی هولوگرام طراحی شده و می تواند عکس های سه بعدی ایجاد کند، به نمایش بگذارد.

در مورد LG Display اصلی ترین رقیب سامسونگ هم باید بگوییم که این شرکت تاکید بیشتری روی پنل های بزرگ تر دارد که در تلویزیون ها به خدمت گرفته می شوند. ال جی در نظر دارد یک پنل دو رو با ابعاد 55 اینچ را به نمایش بگذارد و همزمان از نمایشگر 64 اینچی خود و همچنین پنل OLED هفتاد و پنج اینچی اش نیز پرده بردارد.

تاچ اسکرین های جدید این کمپانی که برای بازار موبایل طراحی شده اند و از سنسورهای پیشرفته تاچ بهره می برند از دیگر محصولاتی هستند که قرار است در این رویداد به نمایش گذاشته شوند و به کاربران امکان می دهند که حتی در زمان پوشیدن دستکش نیز با آنها کار کنند.

روی هم رفته اینطور به نظر می آید که تکنولوژی نمایشگرهای OLED در بخش های مختلف بازار به شدت محبوب  گشته. همین چند وقت پیش گزارش رسید که سامسونگ از سال 2017 میلادی ظرفیت تولید پنل های OLED خود را افزایش خواهد داد. طبق آخرین خبرها، کنگ این بایونگ، مدیر تکنولوژی ال جی قرار است به خاطر تلاش هایش در تجاری سازی پنل های OLED بزرگ به عضویت SID درآید و اُه چنگ هو، معاونت ارشد واحد نمایشگرهای این شرکت، نیز به پاس زحماتش در تحقیق و تووسعه تکنولوژی های نوین نمایشگر جایزه ای را دریافت خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی