ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیسبوک برای عرضه ابزار طراحی صدای 360 درجه و واقعیت مجازی یک شرکت فعال در این زمینه را خریداری کرد

طبق جدیدترین خبرها، فیسبوک شرکتی به نام Two Big Ears را خریداری کرده که در زمینه تکنولوژی صدای واقعیت مجازی فعالیت می کند و در نظر دارد از پلتفرم ایجاد شده توسط این شرکت برای ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۴ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۲:۳۰

طبق جدیدترین خبرها، فیسبوک شرکتی به نام Two Big Ears را خریداری کرده که در زمینه تکنولوژی صدای واقعیت مجازی فعالیت می کند و در نظر دارد از پلتفرم ایجاد شده توسط این شرکت برای ارائه صدای با کیفیت VR بهره بگیرد.

این توافق که خبرش چندی پیش در سایت VentureBeat منتشر شد بدان معناست که فیسبوک نرم افزار Spatial Workstation این شرکت را با برند Facebook 360 Spatial Workstation در اختیار کاربران قرار خواهد داد؛ بر این اساس، نرم افزار یاد شده قرار است که صدای واقعیت مجازی را در تمامی دستگاه ها و پلتفرم ها به کاربران فیسبوک عرضه نماید.

از طرف دیگر، طبق توافقات انجام شده، توسعه دهندگان Two Big Ears نیز همگام با کارکنان آکیلس (که آن نیز تحت تملک فیسبوک قرار دارد) روی این پلتفرم و بهبود آن کار خواهند کرد.

نسخه اولیه Spatial Workstation که اولین بار در پاییز سال قبل ارائه شد پلتفرمی برای میکس صدا بود که خروجی کاملا سه بعدی را ارائه می کرد. صدای مکانی یا Spatial Sound برای آنها که در زمینه واقعیت مجازی کار می کنند اهمیت بالایی دارد و حالا مدت هاست که آکیلس روی این مقوله کار می کند.

اما این قرارداد (برخلاف دیگر قراردادهای مرتبط با واقعیت مجازی که پیشتر از سوی غول شبکه های اجتماعی به امضا رسید)، کاملا توسط فیسبوک انجام شده نه آکیلس و قرار است که برنامه تولیدی آن شرکت نیز در ادامه به عنوان یکی از محصولات فیسبوک در اختیار کاربران قرار داده شود (که پر واضح است این قرارداد با محوریت ویدئوهای 360 درجه و واقعیت مجازی نهایی شده است).

در هر حال تمام افرادی که مجوز استفاده از نرم افزار قبلی را خریداری کرده اند، باید بدانند که پشتیبانی تعریف شده برای پلتفرم جدید کاملا «همگام با متن قرارداد قبلی» خواهد بود و تا 12 ماه نیز اعتبار خواهد داشت. گفتنی است محصولات قدیمی تر نیز همچنان کار می کنند و انتظار نمی رود که تجربه کلی کاربران این پلتفرم زیاد هم دستخوش تغییر شود اما برای کاربران جدید، برخی گزینه ها فراهم نخواهند بود که از آن جمله می توان به دسترسی به پلاگین های موتور Unity، و موتورهای صوتی Wwise و FMOD اشاره کرد.

علیرغم این مساله شرکت Two Big Ears اعلام کرده که نرم افزار جدید «جدای از پلتفرم و دستگاه های مورد استفاده خواهد بود» و صرفا به Rift و Gear VR اختصاص ندارد. البته ما هنوز اطلاعاتی در مورد طرح های بلند مدت فیسبوک برای واقعیت مجازی یا افزوده نداریم اما این توافق را می توان گامی محسوس در جهت دنبال نمودن این اهداف قلمداد نمود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی