ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی بازی Lords Mobile؛ بازگشتی که می توانست شکوهمندانه تر باشد

هنگام تجربه Lords Mobile احساس کودکی را داشتیم که پس از مدت ها به خواسته اش رسیده است. بازی در همان شروع خود فریاد می زند: عناوین ساده استراتژی را فراموش کنید و با من ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۴ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۹:۰۰

هنگام تجربه Lords Mobile احساس کودکی را داشتیم که پس از مدت ها به خواسته اش رسیده است. بازی در همان شروع خود فریاد می زند: عناوین ساده استراتژی را فراموش کنید و با من یک تجربه واقعی داشته باشید. چون در عصر کنونی بازی های استراتژیک موبایل به ساده سازی روی آورده و استودیوهای سازنده سعی می کنند با ترکیب المان های آن در سبک های دیگر، جذابیت بیشتری را برای بازیکن به ارمغان بیاورند. اما لحظات اولیه ای که با Lords Mobile گذراندیم این گونه نبود.

گستره زیاد ساختمان ها برای ارتقا، وجود سربازهای گوناگون از همان ابتدا، منابع زیاد و المان های دیگری در بخش مدیریتی موجب گشت تا لبخندی روی لب هایمان سبز شده و برای ورود به میدان نبرد لحظه شماری کنیم. که ای کاش هیچ وقت این اتفاق نمی افتاد. با ما و معرفی Lords Mobile همراه باشید تا ببینیم چگونه با وجود این نکته منفی، بازی توانسته به یکی از محبوب ترین عناوین استراتژیک تبدیل شود.

طبیعتا با شنیدن نام سبک استراتژیک، اولین چیزی که به ذهن بازیکن می رسد، ساخت و ساز است. Lords Mobile هم از این قاعده مستثنی نبوده و باید وقت زیادی را صرف این کار کنید. علت تاکید روی «وقت زیاد» به تنوع بسیار بالای ساختمان ها باز می گردد. همین عامل باعث شده تا منابع بازی تنها محدود به عدد دو یا سه [مانند بسیاری از عناوین مشابه که با الهام گیری از کلش آف کلنز، اکسیر، سکه و چیزهایی مشابه قرار می دهند] نبوده و در ساخت یا ارتقا پنج منبع مختلف دخالت دارند.

Lords-Mobile
نبردهای اصلی به دو بخش تقسیم می شود. در یکی از آن ها وظیفه دارید منطقه خود را بزرگتر کرده و جاهایی که مه گرفته شده است را به دست آورید. طبیعتا با این کار ساختمان های بیشتری را خواهید ساخت. شاهد المان های معمول این سبک مانند دیپلماسی با دیگر بازیکن ها و حضور در گروه ها هم هستیم. بخش دوم را در تصویر پایینی توضیح می دهیم.

برای به دست آوردن هر کدام از آن ها هم باید ساختمان مورد نظر را بسازید. تنوع ساختمان ها واقعا بالا بوده و حوصله توضیحات شان از این مطلب به دور است. تا همین حد بگوییم برای ساخت سربازهای جدیدتر، تنها ارتقا ساختمان مورد نظر کافی نبوده و باید در یک قسمت دیگر تحقیقاتی را انجام دهید. اکنون به این مسئله قابلیت پیشرفت وسیع نیروها هم اضافه کنید تا به عظمت بیشتر بازی پی ببرید. مثالی که زدیم تنها یک نمونه بود و ازدیاد ساختمان ها به قدری است که اوایل امکان دارد کمی گیج شوید.

بزرگترین نکته مثبت Lords Mobile به المان بالا اختصاص دارد. پیچیدگی های موجود در مدیریت بازی موجب گشته تا بازیکن وقت زیادی را صرف سر و کله زدن با مناطق خود بزند. اگر ما را به سخت گیری متهم نکنید، به نظر می رسد Lords Mobile روی همین المان استوار مانده است. بعد از کمی پیش روی در بخش ساخت و ساز، بازی شما را در یک نبرد قرار می دهد. متاسفانه همان طور که در مقدمه عنوان کردیم، این قسمت کمی تو ذوق مان زد.

هنگام نبرد هیچ کاری نمی توانید انجام بدهید و تنها وظیفه شما به قبل از زمان جنگ موکول می شود؛ زمانی که باید سربازان یا هیروهایی که می خواهید را انتخاب کنید. بنابراین در طول مبارزه تنها باید به تماشا بنشینید. امیدوار بودیم استودیو سازنده با کمی اضافه سازی نبوغ خود به این بخش، گیم پلی سرگرم کننده تری را برای بازیکن به ارمغان بیاورد. البته همین سبک هم طرفداران خاص خود را دارد. شاید برای تان جالب باشد بدانید، در گذشته مبارزات عناوین استراتژیک آنلاین بیشتر همانند Lords Mobile بودند.

Lords-Mobile-2
قسمت دوم به حمله به مناطق یا شهرهای اطراف اختصاص داد. می توانید به بخش های موجود در نقشه حمله کرده و آن ها به تصرف خود در آورید. اگر دقت کنید چند اژدها در تصویر میبینید. با هجوم و کشتن آن ها پاداش زیادی را به دست خواهید آورد. البته به یاد داشته باشید قبل از این کار، باید تکنولوژی مورد نیاز را آزاد کنید.

به عبارت دیگر تنها نقش مهم بازیکن پیرامون ارتقا سربازها یا خرید آن ها می چرخید. با این وجود ما می خواستیم آزادی عمل بیشتری در نبردها داشته باشیم. بالاتر از هیروها گفتیم، بیایید اکنون نگاهی به این شخصیت ها هم بیندازیم. Lords Mobile برای جذابیت بیشتر خود المان های نقش آفرینی را چاشنی کار خود کرده است. در بازی هیروها نقش بسیار مهمی را ایفا نموده و قابلیت شخصی سازی آن ها با وسایلی که به دست می آورید، وجود دارد.

همچنین با کمی پیشروی می توانید یک بخش بسیار جالب را آزاد کنید. در این قسمت تنها هیروها با دشمنان محدودی می جنگند. با پیروزی در نبردها هم پاداش های گوناگون یا قهرمانان جدیدتری را آزاد خواهید کرد. البته بخش یاد شده نیز آزادی عمل زیادی در دستان بازیکن نگذاشته و تنها کاری که قابلیت انجام آن را دارید، استفاده از قدرت ویژه شخصیت ها با پر شدن نوار مربوطه است. از دیدگاه گرافیکی Lords Mobile سعی کرده با رنگ بندی شاد خود و طراحی شخصیت ها تجربه ای شیرین تر را برای بازیکن به ارمغان بیاورد

شاید اگر از علاقه مندان قدیمی به سبک استراتژیک باشید، با دیدن تصاویر بازی کمی یاد The Settlers بیافتید. موسیقی هم بسیار مناسب بوده و آوا های استفاده شده به خوبی می توانند احساسی اساطیری و قرون وسطایی را به بازیکن منتقل کنند. برای سخن پایانی باید بگوییم Lords Mobile اکنون یکی از مدعیان اصلی بازی های استراتژیک روی موبایل محسوب می شود. اگر دوست دارید به یک جامعه چند ده میلیونی مجازی پیوسته و کمی پیچیدگی بیشتری را تجربه کنید، توصیه می کنیم بازی را از دست ندهید.

Lords Mobile

Lords Mobile

سازنده: I GOT GAMES قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 174 / 250 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • shabgard
    shabgard | ۴ خرداد ۱۳۹۵

    مرسی دیجیتاتو. 2 ماه میشه بازی میکنم واقعا بازی عالیه و چندین سبک رو تو خودش جا داده، گرافیکش هم ک فوق‌العاده برای همین حجمش یکم بالاست و خلاصه اینکه بعد مدت ها از یه بازی استراتژی خسته نشدم واقعا دم سازنده اش گرم...

مطالب پیشنهادی