ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نه بالون نیاز است و نه پهپاد؛ مایکروسافت توسط استارتاپ های محلی اینترنت را به نقاط محروم می رساند

نیمی از مردم جهان به اینترنت دسترسی ندارند و این حقیقتی است که شرکت های بزرگ دنیای تکنولوژی، از جمله گوگل و فیسبوک در سال های اخیر تلاش داشته اند تا آن را تغییر داده و ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۴ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۹:۳۰

نیمی از مردم جهان به اینترنت دسترسی ندارند و این حقیقتی است که شرکت های بزرگ دنیای تکنولوژی، از جمله گوگل و فیسبوک در سال های اخیر تلاش داشته اند تا آن را تغییر داده و چهار میلیارد نفر دیگر را به جامعه آنلاین اضافه کنند.

در این میان ولی مایکروسافت هم تلاش داشته تا با نوعی تکنولوژی به نام «فضای سفید» اینترنت را به دست برخی جوامع برساند. اما در کنار این تلاش ها که هنوز هم ادامه دارند، شرکت یاد شده تصمیم گرفته استارتاپ و کمپانی های محلی را تقویت کرده و با ارائه راهکارهایی، مشکل فقدان اینترنت را در مناطق محروم حل کند.

شرکت مورد بحث ساعتی پیش لیستی متشکل از نام ۱۲ کمپانی مختلف را در پنج قاره منتشر کرد که به شکل مستقیم از سوی مایکروسافت در جهت تحقیق به هدف مورد بحث حمایت خواهند شد؛ چه از نظر مالی و چه از نظر راهکارها. لازم به ذکر است که این شرکت ها، اکنون در بازارهای محلی فعالیت دارند و شناخته شده هستند.

نادلا: راه حل رساندن اینترنت به دست افراد محروم، ارسال بالون و پهپاد به داخل مرزهای سایر کشورها نیست

لازم به اشاره است که شرکت های گوگل و فیسبوک، به دنبال راهکارهای دیگری برای رساندن اینترنت به دست کاربران محروم هستند؛ از بالون گرفته تا پهپادهای اینترنت رسان. مایکروسافت ولی باور دارد که راهکاری که در پیش گرفته، در کوتاه مدت می تواند تاثیر بسیار بیشتری داشته باشد. اهالی ردموند همچنین بیان کردند که به زودی، خبر از همکاری های دیگری با شرکت های بزرگتری خواهند داد که می تواند تاثیر بیشتری بر کاربران محروم از اینترنت داشته باشند.

جالب است که آقای ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت، پیش از این و در یکی از مصاحبه های اخیر خود بیان کرده بود که "راه حل رساندن اینترنت به دست افراد محروم، ارسال بالون و پهپاد به داخل مرزهای سایر کشورها نیست".

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۶ خرداد ۱۳۹۵

    آیا این خبر به این پست اینستاگرام از مایکروسافت ارتباط داره؟؟

    • reza_zarchi
      reza_zarchi | ۶ خرداد ۱۳۹۵

      https://www.instagram.com/p/BFzBrb8wrHN/?taken-by=microsoft
      مثل اینکه قراره از امواج تلویزیون برای این کار استفاده کنن...

  • m e t i
    m e t i | ۴ خرداد ۱۳۹۵

    حالا اونا رم مثله ما از کارو زندگی نندازید بیخیال نمیشید نه؟


    بزارید مثله بچه ادم زندگیشونو کنن

مطالب پیشنهادی