ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

نینتندو علاوه بر کنسول NX، در حال توسعه کنسولی برای بازی های موبایل نیز هست [شایعه]

به توجه به گزارش های اخیر، ظاهرا کمپانی ژاپنی نینتندو در حال توسعه کنسولی جدید برای بازی های موبایل است که با نام رمز MH شناخته شده و از اساس با پروژه NX تفاوت دارد. ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۴ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۸:۴۵

به توجه به گزارش های اخیر، ظاهرا کمپانی ژاپنی نینتندو در حال توسعه کنسولی جدید برای بازی های موبایل است که با نام رمز MH شناخته شده و از اساس با پروژه NX تفاوت دارد. وب سایت یاهوی ژاپن ضمن انتشار این گزارش، گفته است که نینتندو قصد دارد ناکامی های چند سال اخیر خود در زمینه سخت افزار را جبران کند و به همین دلیل، دو پروژه MH و NX را به صورت همزمان پیش می برد.

با این حال، متاسفانه هیچ جزییاتی درباره این پلتفرم در دسترس نیست و دقیقا نمی دانیم باید منتظر چه کنسولی از سوی ژاپنی ها باشیم. نینتندو سابقه ای طولانی در هرضه دستگاه های گیمینگ قابل حمل داشته و همواره، جز پیشگامان این صنعت به شمار می رفته است. اما با فراگیری اسمارت فون ها و تمایل مردم به موبایل گیمینگ، نینتندو با مشکلات زیادی در این حوزه مواجه شده و فروش کمتر از انتظار کنسول 3DS نیز سندی بر این ادعاست.

نکته جالب توجه درباره گزارش اخیر این است که برخلاف کنترلر کنسول Wii U، که در ابتدا قرار بود به عنوان دستگاهی برای موبایل گیمینگ نیز مورد استفاده قرار گیرد، پلتفرم های NX و MH از همین حالا راه خود را از یکدیگر جدا کرده اند و اهدافی متفاوت را دنبال می کنند.

در حال حاضر، تنها می دانیم که کنسول NX قرار است در ماه مارس سال آتی میلادی به بازار عرضه شود و البته نینتندو، بارها تاکید ورزیده که این پلتفرم، «مفهومی کاملا جدید از گیمینگ» را با خود به همراه می آورد. ضمنا گفته می شود که در NX، به جای دیسک های سنتی، از کارتریج استفاده خواهد شد و علت تاخیر در عرضه کنسول نیز، مخالفت برخی توسعه دهندگان شخص ثالث با بهره گیری از کارتریج بوده است.

در هر صورت، اگر گزارش های جدید صحت داشته باشد، شاید بتوانیم در نمایشگاه E3 امسال، تا حدودی با کنسول MH آشنا شویم. لازم به ذکر است که نینتندو قبلا به صورت رسمی اعلام کرده بود که طی این رویداد، هیچ سخنی درباره NX به میان نخواهد آورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی