ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پیشنهاد جدید مخابرات برای افزایش هزینه ثبت نام و آبونمان تلفن ثابت

اگر خاطرتان باشد سیزدهم اردیبهشت ماه سال جاری، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از قول محمود واعظی از احتمال افزایش تعرفه ی خط و تماس های تلفن ثابت خبر داد و ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۴ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۴:۱۵

اگر خاطرتان باشد سیزدهم اردیبهشت ماه سال جاری، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از قول محمود واعظی از احتمال افزایش تعرفه ی خط و تماس های تلفن ثابت خبر داد و کمی پس از آن، داود زارعیان، سخنگوی شرکت مخابرات ایران، جزئیات پیشنهادهای مطرح شده درباره ی افزایش قیمت تلفن ثابت را در قالب  این ۳ طرح تشریح کرد: افزایش آبونمان، افزایش توأمان تعرفه ی آبونمان و تعرفه ی مکالمه، و آبونمان ثابت در ازای مکالمه ی نامحدود.

داستان افزایش هزینه ی ثبت نام و استفاده از خطوط ثابت شرکت مخابرات همچنان ادامه دارد. به گزارش خبرگزاری فارس، لطیف وصلی، عضو هیئت مدیره ی شرکت مخابرات ایران با اشاره به پیشنهاد جدید مخابرات برای تغییر تعرفه ی تلفن ثابت، اظهار داشته است: «این افزایش در دو بخش هزینه ی ثبت نام به ۲۵۰ هزار تومان (۵ برابر) و افزایش آبونمان در ۴ سطح با ثبات تعرفه ی مکالمات بوده است. پیش بینی می شود با این تغییر سالانه ۶۰۰ میلیارد تومان به درآمد مخابرات اضافه شود».

به بیان دیگر پیشنهاد جدید، افزایش توأمان قیمت ثبت نام و آبونمان و ثابت ماندن تعرفه ی مکالمه است که ظاهراً با هدف کسب درآمد از خطوط بلااستفاده ی فعلی طراحی شده است. وصلی درباره ی این موضوع نیز اظهار داشته است: «هم اکنون ۶ میلیون خط تلفن ثابت بدون کارکرد در کشور وجود دارد که علی رغم سرمایه گذاری مخابرات برای دایری این خطوط، درآمدی از آنها ندارد. افزایش هزینه ی آبونمان شاید باعث شود مشترکانی که از خطوط خود استفاده نمی کنند آنها را به مخابرات بازگردانند».

این عضو هیأت مدیره ی شرکت مخابرات ایران در مورد واگذاری برخی امکانات مخابرات به اپراتور ها نیز افزود: «افزایش درآمدی به میزان سالانه ۱۰۰ میلیارد تومان نیز از محل مصوبه ی جدید کمیسیون تنظیم مقررات برای واگذاری امکانات مخابرات به اپراتور ها پیش بینی می‌ شود». گفتنی است با این ۱۰۰ میلیارد تومان، در مجموع افزایش درآمد شرکت مخابرات با این طرح ها به سالیانه ۷۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

ایشان در مورد میزان تحقق پذیری این پیش بینی ها به خبرنگار فارس گفته است: «بازار تلفن ثابت کشش مشترکان جدید را دارد؛ علاوه بر این در الحاقیه ای که سازمان تنظیم مقررات رادیویی به پروانه ی شرکت مخابرات ایران افزوده، دایری سالانه ۵۰۰ هزار مشترک جدید تلفن ثابت تکلیف شده است».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • pesarx
    pesarx | ۱۰ تیر ۱۳۹۵

    جدا چرا؟اخه بخاطر چی؟مگه چیزی رو تغییر دادن؟تکنولوژی جدید تری اوردن؟

  • محسن
    محسن | ۵ خرداد ۱۳۹۵

    ببینم مگه الان درآمد مخابرات چقدره که میخاد سالی 700 میلیارد اضافه کنه؟
    بعدم چخبره مگه داره چیکار میکنه که علاوه بر درآمدی که داره میخواد 700 میلیارد اضافه کنه!
    عاغا کمتر اختلاص کنین کمتر حقوق اضافی پرداخت کنید
    بجای کسب درآمد بیشتر دنبال حذف سوراخ های درو تون باشین

  • Geektus
    Geektus | ۴ خرداد ۱۳۹۵

    جریان چیه؟ چرا توی تمام دنیا تکنولوژی های قدیمی ارزون تر میشن، ولی اینجا گرونتر؟

    • احمدM2
      احمدM2 | ۴ خرداد ۱۳۹۵

      چون ینجا ایرانه
      جالبه برا یه تعداد که از خط هاشون استفاده نمی کنند باید ابونمان همه افزایش پیدا کنه دلیل از این مسخره تر دیده بودید؟؟؟خوب مثل اپراتورهای موبایل خطی که استفاده نمیشه رو قطع کنید

مطالب پیشنهادی