ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل احتمالا تا پایان سال برخی پسوردها را با «امتیاز اعتباری» جایگزین خواهد کرد

ممکن است به زودی کلمات عبور متعارف به خاطره بدل شوند یا دست کم روی دستگاه های اندرویدی دیگر جایی برای آنها نباشد. گوگل در جریان کنفرانس I/O خود که هفته پیش برگزار گردید، اعلام ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۴ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۱:۰۰

ممکن است به زودی کلمات عبور متعارف به خاطره بدل شوند یا دست کم روی دستگاه های اندرویدی دیگر جایی برای آنها نباشد. گوگل در جریان کنفرانس I/O خود که هفته پیش برگزار گردید، اعلام نمود که در نظر دارد پسوردها را با «امتیازات اعتباری» جایگزین کند که در برگیرنده داده هایی درمورد کاربر هستند و مشخص می کنند آیا فرد مجاز به دسترسی است یا خیر.

Trust API نیز در واقع نتیجه یک سال فعالیت این شرکت روی همین حوزه است و قرار شده طی هفته های آتی در اختیار چندین موسسه مالی «بسیار بزرگ» قرار داده شود. Dan Kaufman رئیس واحد محصولات و تکنولوژی های پیشرفته گوگل در جریان I/O اعلام کرد: اگر همه چیز خوب پیش برود آنگاه انتظار می رود که تمامی توسعه دهندگان اندرویدی در سرتاسر دنیا بتوانند تا پایان سال از این API بهره مند شوند.

امتیاز اعتباری نیز برپایه داده های مختلفی مشخص می شود که از کاربر به دست می آیند و از آن جمله می توان به موقعیت مکانی فرد، تشخیص چهره و الگوهای تایپ وی اشاره نمود. به این ترتیب، هر اپلیکیشن نیز امتیاز مشخصی را برای استفاده کاربران تعریف خواهد کرد. برای نمونه یک اپلیکیشن ویژه بانکداری ممکن است نسبت به اینستاگرام یا مواردی از این دست، به امتیاز بیشتری نیاز داشته باشد.

Trust API همواره در پس زمینه سیستم کاربر در حال اجرا خواهد بود و حسگرها و اطلاعات آن را مورد پایش قرار می دهد و از این طریق است که قادر خواهد بود امتیاز اعتباری کاربر را به صورت آنی محاسبه نماید.

همه ما تلفن همراه داریم و این موبایل ها نیز همه نوع حسگری در خود دارند. چرا این دستگاه ها نباید بدانند که ما چه کسی هستیم تا دیگر نیازی به وارد کردن پسورد در آنها نباشد؟

لازم است اضافه نماییم که ارائه این API برای تمامی توسعه دهندگان منوط به موفقیت آمیز بودن آزمایش آن در بانک هاست با این همه، به نظر می آید که این تحقیق نتایج امیدوارکننده ای را با خود به همراه داشته باشد، خصوصا با در نظر داشتن خطراتی که پسوردهای معمولی را تهدید می کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی