ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آمارهای جالب مدیرکل روابط عمومی مخابرات؛ ۲ سیم کارت و ۴.۵ کارت بانکی به ازای هر ایرانی

به گزارش خبرگزاری ایسنا، داوود زارعیان، مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات، در نشست علمی «شبکه‌ های اجتماعی؛ فرصت یا تهدید»، در خصوص تعداد کارت‌ های بانکی مورد استفاده در ایران در سال‌ های مختلف، اظهار کرده ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۵ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۲:۱۵

به گزارش خبرگزاری ایسنا، داوود زارعیان، مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات، در نشست علمی «شبکه‌ های اجتماعی؛ فرصت یا تهدید»، در خصوص تعداد کارت‌ های بانکی مورد استفاده در ایران در سال‌ های مختلف، اظهار کرده است: «در سال ۹۲ تعداد ۲۶۰ میلیون کارت، سال ۹۳ تعداد ۳۱۵ میلیون و در سال گذشته ۳۶۷ میلیون کارت اعتباری، یعنی به ازای هر نفر ۴.۵ کارت بانکی فعال بوده است». به گفته ی ایشان تعداد تراکنش های مالی انجام شده در سال ۹۴ نیز  چهار میلیارد و هشتاد و شش میلیون تراکنش بوده است.

زارعیان ضریب نفوذ تلفن همراه در ایران را نیز ۱۲۰ دانسته و افزوده است: «به ازای هر ایرانی ۲ سیم کارت خریداری شده اما تنها ۱.۵ سیم کارت فعال است». وی رتبه ی ایران در شاخص‌ های تولیدی ارتباطات و فناوری اطلاعات را ۹۹ در دنیا عنوان کرده است. زارعیان با اشاره به فراهم شدن امکان استفاده از ابزارهای نوینی مانند بانکداری الکترونیکی، کارت‌ های اعتباری و دیجیتال و غیره در ایران، عنوان کرده است: «ممکن است تا چند سال آینده دیگر نیاز به چاپ اسکناس توسط بانک مرکزی نباشد و تمام معاملات با ابزارهای نوین صورت بگیرد».

مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات در مورد روزهای آغازین استفاده از اینترنت در ایران نیز گفته است: «از سال ۶۸ قرار بود اینترنت وارد ایران شود. این موضوع تا ۳ سال به دلایل مختلف به تأخیر افتاد و در سال ۷۱ ایران به شبکه ی بین‌ المللی اینترنت متصل شد. دانشگاه شریف و دانشگاه گیلان تنها مراکز علمی بودند که به اینترنت دسترسی داشتند».

زارعیان با این توضیح تعداد مشترکان اینترنت ایران در سال ۷۳ را ۳۰۰۰ نفر عنوان کرده و با اشاره به افزایش ۲ برابری مشترکان اینترنت تا سال ۷۶ گفته است: «در سال ۸۰ به این دلیل که کارت و اینترنت دایال‌ آپ وارد ایران شد ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار نفر که بیشتر در سازمان‌ ها و شرکت‌ های خصوصی بودند به اینترنت وصل شدند. اما در این سال رشد وبلاگ‌ نویسی موجب شد تا استفاده ی ایرانیان از اینترنت افزایش چشم‌ گیری داشته باشد. در این سال ۱۰۰۰۰ وبلاگ نویس فعال بودند که به همین دلیل رتبه ی ایران در وبلاگ‌ نویسی در دنیا تک‌ رقمی شد».

مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات با اشاره به استقبال بالای ایرانیان از شبکه های اجتماعی بیان کرده است: «زمانی که فیسبوک در ایران فیلتر بود ۶ میلیون نفر از طریق وی پی ان ها به این شبکه ی اجتماعی متصل می‌ شدند». وی در خصوص تحصیلات کاربران اینترنت در ایران گفته است: «۷۴ درصد کاربران اینترنتی کشور مدرک تحصیلی و ۷۰ درصد آنان تحصیلات دانشگاهی دارند».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • farzad37j
    farzad37j | ۷ خرداد ۱۳۹۵

    خوب ميبينيد كه مردم خيلي اجتماعي هستن پس چرا ميخواين اينستاگرامم فيلتر كنيد؟؟؟؟؟

  • parisa
    parisa | ۵ خرداد ۱۳۹۵

    فقط دو کارت بانکی !!!من بابام از هر بانکی دوتا داره ?

  • کامران
    کامران | ۵ خرداد ۱۳۹۵

    من چهارتا سیم کارت ایرانسل ، یه دونه سیم کارت رایتل و یه دونه سیم کارت همراه اول دارم و دوتا کارت سپه و ملی دارم

  • BVB
    BVB | ۵ خرداد ۱۳۹۵

    زمانی ک فیسبوک فیلتر بود؟ یعنی الان نیست؟ ?

مطالب پیشنهادی