ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دارندگان اتومبیل های تسلا، تا امروز 160 میلیون کیلومتر با سیستم ناوبری خودکار رانندگی کرده اند

تسلا به تازگی اعلام کرده که دارندگان اتومبیل های الکتریکی این کمپانی، تا امروز به کمک سیستم ناوبری خودکار یا همان Autopilot، مسافتی معادل 100 میلیون مایل (اندکی بیشتر از 160 میلیون کیلومتر) پیموده اند. ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۵ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۷:۰۰

تسلا به تازگی اعلام کرده که دارندگان اتومبیل های الکتریکی این کمپانی، تا امروز به کمک سیستم ناوبری خودکار یا همان Autopilot، مسافتی معادل 100 میلیون مایل (اندکی بیشتر از 160 میلیون کیلومتر) پیموده اند. «استرلینگ اندرسون» (Sterling Anderson)، مدیر پروژه ناوبری خودکار تسلا طی کنفرانس EmTech Digital، واقع در سان فرانسیسکو، اعلام کرد تسلا از اطلاعات جمع آوری شده در این رابطه، برای توسعه، بازسازی و معرفی قابلیت های جدید و مشابه استفاده خواهد نمود.

کمپانی تسلا در حال حاضر، بالغ بر 70 هزار اتومبیل الکتریکی به مشتریان فروخته که از ناوبری خودکار پشتیبانی می کنند و افرادی که این قابلیت را فعال نموده اند، به صورت میانگین در هر روز مسافتی معادل 2.6 میلیون مایل طی کرده اند. این مقدار، به مراتب از مسافت ثبت شده توسط اتومبیل ها خودران گوگل بیشتر است که از ابتدای پروژه تا به امروز، تنها 1.5 میلیون مایل پیموده اند.

maxresdefault

تسلا سیستم ناوبری خودکارش را برای اولین بار در سال 2014 و برای سدان Model S معرفی نمود و در 2015 آن را به دست مشتریان Model S و Model X رساند.  با ارائه نسخه 7 پلتفرم نرم افزاری خودروهای تسلا، ویژگی هایی نظیر هدایت خودکار، کروز کنترل (امکان حرکت اتومبیل با سرعت دلخواه راننده)، پارک خودکار و تغییر لاین خودکار به آنها افزوده شد. لازم به ذکر است که اتومبیل های تسلا برخلاف خودروهای گوگل، کاملا خودران نیستند؛ اما Model S حالا می تواند از عهده اکثر وظایف راننده بر آمده و بدون نیاز به قرار گرفتن دست روی فرمان، در بزرگراه ها حرکت نماید.

همان طور که کمپانی تسلا پیش از این بارها تاکید کرده، رانندگان اتومبیل های مجهز به ناوبری خودکار، همچنان باید گواهینامه داشته و هنگام رانندگی کاملا هوشیار باشند؛ به بیان واضح تر، راننده باید در هر لحظه، آماده دخالت و به دست گیری کنترل اتومبیل باشد تا از وقوع حوادث مختلف جلوگیری به عمل آید. به عنوان مثال هفته گذشته، یکی از دارندگان Model S قصد داشت اتومبیل خود را از پارکینگ خارج کند و از آن جایی که خود به صورت فیزیکی در آن حضور نداشت، شاهد برخورد ماشین گران قیمتش با یک تریلی بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی