ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رکورد تراکم پیکسلی در نمایشگرهای موبایل شکسته شد

کمپانی چینی Tianma اخیراً از پنل های LCD جدیدی در کنفرانس Display Week سان فرانسیسکو رونمایی کرده که رکورد تراکم پیکسلی را جا به جا کرده اند و 847 پیکسل به ازای هر اینچ در ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۵ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۷:۳۰

کمپانی چینی Tianma اخیراً از پنل های LCD جدیدی در کنفرانس Display Week سان فرانسیسکو رونمایی کرده که رکورد تراکم پیکسلی را جا به جا کرده اند و 847 پیکسل به ازای هر اینچ در خود جای می دهند. این تراکم پیکسلی، تا به امروز بی سابقه بوده و از تراکم پیکسلی نمایشگر تمام موبایل های پرچمدار فعلی، مانند گلکسی اس 7 (با 577 پیکسل بر اینچ)، ال جی جی 5 (با 554 پیکسل) و حتی نمایشگر 4K اکسپریا زد 5 پریمیوم (با 806 پیکسل) بیشتر است.

Tianma طی کنفرانس مورد اشاره، از نمایشگری 5.3 اینچی با رزولوشن «واقعی» (به گفته سازنده) 4K و 2K برای اسمارت فون ها و نمایشگری 10.4 اینچی با رزولوشن 8K و 4K برای تبلت و لپتاپ رونمایی کرده است. هر دوی این پنل ها، از ساختار LTPS و تکنولوژی دیگری به نام Negative LCD بهره می برند که نرخ کنتراست 1200:1 را به ارمغان می آورد؛ شبیه به تکنولوژی مورد استفاده در موبایل One M9 اچ تی سی.

Tianma این نوید را داده که محصولاتش را تا اواسط 2016 به بازار عرضه می کند و در این صورت، لازم نیست مشتریان زمان زیادی برای دسترسی به اسمارت فون ها و تبلت های مجهز به این پنل ها منتظر بمانند.

بسیاری معتقدند که با توجه به محدودیت های چشم انسان، نیازی به استفاده از نمایشگرهای 4K به جای پنل های Quad HD فعلی نیست اما با ظهور تکنولوژی واقعیت مجازی، استفاده از نمایشگرهایی با تراکم پیکسلی بالاتر سبب خواهد شد تا کاربران کمتر با مشکلاتی نظیر اختلال حرکتی مواجه شوند. در حال حاضر کمپانی هایی همچون گوگل و سامسونگ، وارد حوزه واقعیت مجازی شده اند و به همین دلیل، باید منتظر بود تا در آینده نزدیک، استفاده از پنل های 4K به امری رایج در صنعت موبایل و تبلت بدل گردد.

مشخصاً کمپانی چینی Tianma نام چندان شناخته شده ای در میان تولیدکنندگان پنل های نمایشگر نیست و باید دید که با توجه به دستاورد اخیر آنها، کمپانی های مطرح فعال در این حوزه، مانند ال جی دیسپلی، سامسونگ دیسپلی و شارپ، که چندی پیش توسط فاکسکان خریداری شد، تا چه حد در فراگیری هرچه بیشتر تکنولوژی 4K موفق خواهند بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • Amirhossein
    Amirhossein | ۶ خرداد ۱۳۹۵

    نمایشگر 800ppi مساوی هست با خالی کردن بیهوده باطری ،همین نمایشگر 2k کیفیت خیلی خوبی داره کیفیت 4k قابل تشخیص نیست توسط چشم انسان

    • احمدM2
      احمدM2 | ۶ خرداد ۱۳۹۵

      وقتی قراره برای واقعیت مجازی در فاصله چند سانتی متری چشم قرار بگیره قابل تشخیص هست عزیز من

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی