ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اجزای داخلی دوربین Gear 360 سامسونگ
تکنولوژی

آشنایی با اجزای داخلی و نحوه عملکرد دوربین پانورامای Gear 360 سامسونگ [تماشا کنید]

سامسونگ برای آن که عملکرد و قدرت مهندسی اش را به رخ بکشد، همگان را به تماشای اجزای داخلی دوربین کروی خود، Gear 360 فرا خوانده است. به طور قطع با اولین نگاه به پیچیدگی های طراحی این ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۷ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۱:۳۰

سامسونگ برای آن که عملکرد و قدرت مهندسی اش را به رخ بکشد، همگان را به تماشای اجزای داخلی دوربین کروی خود، Gear 360 فرا خوانده است. به طور قطع با اولین نگاه به پیچیدگی های طراحی این گجت، حسی از قدرت و کارایی به بینندگان منتقل خواهد شد.

دوربین پانورامیک جدید سامسونگ از ۹ بخش اصلی تشکیل شده. در تصاویر زیر می توانید این بخش ها را از زاویه ای دیگر ملاحظه کنید.

706-Gear-360-front

بدنه اصلی Gear 360 از دو بخش تشکیل شده که بیشتر اجرای آنها در بخش جلویی جای می گیرند. مقاومت در برابر آب و گرد و خاک کارایی بالایی را برای این دوربین ۳۶۰ درجه در تمام محیط ها و شرایط آب و هوایی فراهم می آورد. ضمن این که طراحی فشرده و کروی شکل آن حمل نقلش را در همه حال آسان می کند.

بخش پشتی شامل دوربین عقبی و دکمه های کنترلی برای سوئیچ کردن ما بین حالات عکاسی، تصویر برداری معمولی، تصویربرداری ۱۸۰ یا ۳۶۰ درجه است. ضمن این که میکروفن، اسپیکر و محل اتصال سه پایه یا هر نگهدارنده دیگری نیز در این بخش قرار دارند.

سامسونگ برای تامین دید وسیع لنزها در Gear 360، اولین بار از پوشش شیشه ای کروی که به روش گرمایی شکل داده شده، استفاده کرده است. به عبارتی لنز این دوربین و شیشه محافظش از همان موادی ساخته شده اند که در تولید شیشه های مقاوم نمایشگر موبایل ها و تبلت ها به کار رفته است. ضمن این که در بخش جلویی یک نمایشگر ۰.۵ اینچ OLED برای به نمایش گذاشتن برخی اطلاعات تعبیه شده است.

برای دستیابی به بیشترین بازده تصویری، سامسونگ از سنسورهای ۱۵ مگاپیکسلی مجهز به لنزهای مقاوم و با دید باز (fish-eye) بهره برده است. هرکدام از این سنسورها می توانند به طور مستقل ویدیوهایی با زاویه دید ۱۹۵ درجه ضبط کنند. تصاویر دریافتی از این لنزها توسط نرم افزار به یک تصویر واحد با دید ۳۶۰ درجه تبدیل می شوند. پر واضح است که برای تنظیم حرکات دوربین در حین انجام فعالیت های مختلف، گجت فوق نیازمند سنسور شتاب سنج و ژیروسکوپ باشد.

دیگر قطعه جذاب Gear 360، برد اصلی آن است که پردازنده تصویر DRIMe5 را در خود جای داده است. این پردازنده فعلاً تنها در همین گجت یافت می شود، اما تصور بر این است که شرکت کره ای به زودی قابلیت های آن را برای دوربین تلفن های هوشمند بالارده خود نیز فراهم آورد.

در آخر هم باید به باتری ۱۳۵۰ میلی آمپر ساعتی این دوربین ۳۶۰ درجه اشاره که می تواند تا ۱۴۰ دقیقه تصویربرداری را برای کاربرش پشتیبانی کند.

دوربین پانورامیک ۳۶۰ درجه Gear 360 قرار است اواخر ماه آوریل با قیمت ۳۵۰ دلار روانه بازار آمریکا شود. باید دید این محصول تا چه حد با استقبال ورزشکاران و تولید کننده های محتوای تصویری مواجه می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی