ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

فروش پلی استیشن 4 به بیش از 40 میلیون دستگاه رسید؛ اختلاف دو برابری با اکس باکس وان همچنان ادامه دارد

ابتدای نسل هشتم که فروش پلی استیشن 4 کم کم روند صعودی تری گرفت، بسیاری از بازیکن ها تصور کردند این حباب با گذر زمان ترکیده و اکس باکس وان به پلی استیشن 4 نزدیک ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۷ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۰:۵۵

ابتدای نسل هشتم که فروش پلی استیشن 4 کم کم روند صعودی تری گرفت، بسیاری از بازیکن ها تصور کردند این حباب با گذر زمان ترکیده و اکس باکس وان به پلی استیشن 4 نزدیک خواهد شد. به بیان دیگر، خیلی ها انتظار تکرار تاریخ این بار در جهتی عکس را داشتند. چون ابتدای نسل هفتم هم این اتفاق برای پلی استیشن 3 افتاد، اما بعدها پلتفرم سونی توانست به اکس باکس 360 برسد.

اکنون که حدود سه سال از عرضه کنسول های نسل هشتم می گذرد، نه تنها اکس باکس وان نتوانسته تعداد دستگاه های فروخته شده خود را به پلی استیشن 4 نزدیک کند، بلکه آمارها نشان می دهند این اختلاف روز به روز در حال افزایش است. امروز سونی با گزارش جدیدی که پیرامون فروش کنسول خود منتشر کرده، باعث شده تا بیشتر به این مسئله پی ببریم. بر اساس گفته آن ها، پلی استیشن 4 توانسته تا بیست و دوم می (2 خرداد) بیش از 40 میلیون دستگاه بفروشد.

می دانیم فروش این کنسول تا 31 دسامبر 2015 (11 دی ماه 94) حدود 36 میلیون دستگاه بوده است. بنابراین با حساب کتابی ساده متوجه می شویم آن ها در طول پنج ماه، بیش از چهار میلیون پلی استیشن 4 فروختند. سونی در گذشته ابراز امیدواری کرده بود  سال مالی 2016 (از آوریل 2016 تا می 2017 - فروردین 95 تا اردیبهشت 96) پلی استیشن 4 بتواند 20 میلیون واحد بفروشد؛ رقمی که تعداد بسیار محدودی از کنسول های تاریخ توانستند در یک سال به آن برسند.

البته رسیدن به این عدد با وجود انتشار انحصاری های بزرگ این شرکت در سال جاری، خیلی غیر ممکن نیست. گرن توریسمو اسپورت، پرسونا 5، گرویتی راش 2 و نمونه های دیگر می توانند پلی استیشن 4 را در رسیدن به این مهم یاری نمایند. خبر خوشحال کننده اینجاست که امروز انتشار The Last Guadian در سال جاری هم توسط کارگردان بازی تایید شد. باید صبر کنیم ببینیم در کنفرانس E3 سونی چه سورپرایزهای دیگری در چنته دارد.

برای مقایسه، بهتر است بدانید ماه گذشته گزارشی انتشار یافت که نشان می داد اکس باکس وان فروش خود را به 20 میلیون دستگاه رساند. همچنین بیانیه امروز سونی تنها به اطلاعات سخت افزاری محدود نبود. آن ها در بخش دیگری عنوان کردند فروش نسخه های پلی استیشن 4 بازی ها [شامل نسخه های فیزیکی و دیجیتال] به رقم عجیب 270.1 میلیون رسید.

گفتیم عجیب، چون اگر آن ها را در تعداد دستگاه های فروخته شده تقسیم کنیم، متوجه می شویم هر دارنده پلی استیشن 4 حدود هفت بازی خریده است. برای اطلاعات بیشتر، سونی چند روز پیش هم از فروش آنچارتد 4 پرده برداشت. بر اساس گفته آن ها، بازی توانست تنها در یک هفته 2.7 میلیون نسخه بفروشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Parsa
    Parsa | ۷ خرداد ۱۳۹۵

    ایول

مطالب پیشنهادی