ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

استفاده از دیسک های فلاپی توسط پنتاگون سال آینده متوقف می شود

پنتاگون و سازمان های دولتی ایالات متحده آمریکا همچنان برای انجام فعالیت های کلیدی خود از جمله عملیات های هسته ای، از تکنولوژی های قدیمی استفاده می کنند. براساس گزراشی که توسط دفتر مسئولیت پذیری ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۸ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۷:۳۰

پنتاگون و سازمان های دولتی ایالات متحده آمریکا همچنان برای انجام فعالیت های کلیدی خود از جمله عملیات های هسته ای، از تکنولوژی های قدیمی استفاده می کنند.

براساس گزراشی که توسط دفتر مسئولیت پذیری دولت آمریکا (GAO) منتشر گردیده، یکی از واحدهای فرماندهی و کنترل این کشور که مسئولیت «کارکردهای عملیاتی نیروهای هسته ای آمریکا» را بر عهده دارد همچنان از دیسک های فلاپی هشت اینچی و یک کامپیوتر سری یک IBM استفاده می کند (مدلی که نخستین بار در سال 1976 میلادی ساخته شد).

دیگر نهادها شامل وزارت خزانه داری و وزارت امور بازنشستگان نیز ظاهرا از سیستم های بهره می جویند که دست کم 50 سال قدمت دارند.

Screen_Shot_2016-05-26_at_11.32.20_AM.0

این گزارش بار دیگر نگرانی ها در مورد کاربرد تکنولوژی های قدیمی توسط دولت آمریکا و بالا رفتن هزینه های مربوط به آنها را افزایش می دهد. براساس اعلام این نهاد دولتی، پرداخت کنندگان مالیات سال قبل 61.2 میلیارد دلار را صرف نگهداری از سیستم های قدیمی در این نهاد کردند و تنها 19.2 میلیارد دلار را به آپدیت تکنولوژی های مورد استفاده آن اختصاص دادند.

حالا پنتاگون اعلام کرده که واحد فرماندهی و کنترل آن در نظر دارد دیسک های فلاپی را تا پایان سال 2017 میلادی از رده خارج کند و تا سال 2020 نیز این سیستم را به کلی مدرنیزه نماید.

Valerie Henderson سخنگوی پنتاگون در این باره گفته است: به طور خلاصه اگر بخواهیم بگوییم این سیستم همچنان مورد استفاده خواهد بود چون هنوز هم کار می کند.

گفتنی است اداره مدیریت و بودجه آمریکا طرحی را کلید زده که به موجب آن سیستم های قدیمی این سازمان به تدریج به روزرسانی خواهند شد اما هنوز هم که هنوز است این طرح نهایی نشده است. طبق این گزارش «دولت خطر استفاده از سیستم هایی را به جان خریده که به باورش اثربخشی خود را از دست داده اند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۱ مرداد ۱۳۹۵

    اینا دیگه چه داغون هایی هستن

  • sadegh tajgardon
    sadegh tajgardon | ۸ خرداد ۱۳۹۵

    عجب!!!! مرگ بر آمریکا که برای ما تکنولوژی و نو آوری میاره برا خودش نه!!!!!!!

    • pouya
      pouya | ۹ خرداد ۱۳۹۵

      :|

مطالب پیشنهادی