ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

راه اندازی نخستین ماژول قابل انبساط ایستگاه فضایی بین المللی طبق برنامه ریزی پیش نرفت

ماژول جدید ایستگاه فضایی بین المللی به نام BEAM قرار بود دو روز پیش به یکی از ماژول های این ایستگاه به نام Tranquility متصل شود، اما اوضاع برای ناسا و شرکت طراح ماژول جدید ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۸ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۲:۰۰

ماژول جدید ایستگاه فضایی بین المللی به نام BEAM قرار بود دو روز پیش به یکی از ماژول های این ایستگاه به نام Tranquility متصل شود، اما اوضاع برای ناسا و شرکت طراح ماژول جدید یعنی Bigelow Aerospace چندان خوب پیش نرفته است. یکی از فضانوردان ایستگاه فضایی بین المللی به نام جف ویلیامز پس از اتصال بیم به ایستگاه، برای پمپاژ هوا به داخل این ماژول از طریق یک دریچه ی کوچک و انبساط آن، ۲ ساعت زمان صرف کرد. اما مشکلی نامعلوم باعث شد ماژول قابل انبساط جدید به اندازه ای که باید باز نشود.

با نتیجه بخش واقع نشدن تلاش ها، ناسا روی اکانت توئیتر خود اعلام کرد در تلاش است در کنار محققان بیگلو اروسپیس علت این موضوع را پیدا کند. ناسا همچنین اعلام کرد ممکن است یک بار دیگر نیز شانس خود را برای باز کردن بیم بیازماید. بر اساس یک توئیت دیگر نیز قرار بود امروز مسئولان ناسا و بیگلو اروسپیس طی کنفرانسی مطبوعاتی آخرین نتایج خود و قدم های بعدی شان را با علاقمندان در میان بگذارند.

ماژول BEAM، اقامتگاه آزمایشی جدید شرکت بیگلو اروسپیس است که قرار بود با طراحی قابل انبساطش به مدت ۲ سال در ایستگاه فضایی بین المللی به آزمایش گذاشته شود. ماژول مورد بحث از موادی شبیه به کِولار ساخته شده و با هدف اشغال فضای کمتر هنگام حمل، به صورت فشرده توسط پرواز تاریخی موشک فالکون ۹ شرکت اسپیس اکس که موفق شد برای اولین بار روی یک شناور فرود بیاید، به ایستگاه بین المللی ارسال شد. ساکنین ایستگاه فضایی بین المللی قرار است آن را به نحو مقتضی نصب و باز کنند و چند بار در سال به آن وارد شوند تا در این دوره ی آزمایشی، به جمع آوری داده های لازم از دستگاه ها و ابزار های آن بپردازند و شرایط آن را ارزیابی کنند.

ناسا در وبسایت خود از تلاش مجدد برای باز کردن ماژول BEAM در ساعت ۹ به وقت محلی خبر داده است؛ فرایندی که به صورت تلویزیونی نیز پوشش داده خواهد شد. فضانورد ناسا، جف ویلیامز یک بار دیگر عملیات انبساط ماژول بیم را رهبری خواهد کرد. طراحان ماژول مذکور از طریق ارتباط ویدیویی این فرایند را کاملاً زیر نظر خواهند داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آرمان
    آرمان | ۸ خرداد ۱۳۹۵

    سلام
    روی لینک "پرواز تاریخی فالکون 9" کلیک میکنم یه پیج اشتباه دیگه میاد.

مطالب پیشنهادی