ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دستیار مجازی آمازون حالا از طریق مرورگر اینترنت قابل استفاده است

آمازون امروز خبر داد که کاربران از این پس قادر هستند دستیار صوتی این شرکت موسوم به «الکسا» را در مرورگر وب خود تجربه کنند. برای اینکار، صرفا کافیست به وب سایت Echosim.io مراجعه نموده و البته ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۸ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۶:۵۸

آمازون امروز خبر داد که کاربران از این پس قادر هستند دستیار صوتی این شرکت موسوم به «الکسا» را در مرورگر وب خود تجربه کنند. برای اینکار، صرفا کافیست به وب سایت Echosim.io مراجعه نموده و البته یک اکانت آمازون هم بسازید. پس از ورود به اکانت آمازون از طریق وب سایت یاد شده، باید به آن اجازه استفاده از میکروفون دستگاه خود را داده و سپس با فشردن کلید مرتبط، اقدام به صحبت کردن با الکسا نمایید.

الکسا که توسط آمازون توسعه یافته، می تواند به پرسش های ابتدایی کاربران با سرعتی بسیار بالا پاسخ گوید. برای مثال، این دستیار صوتی قادر است اطلاعاتی همچون وضعیت هوا را در اختیارتان گذاشته، اخبار مهم را قرائت کرده و یا به پخش موسیقی پرداخته و کنترل سایر گجت های هوشمند شما در منزل تان را در دست بگیرد.

لازم به اشاره است که از زمان عرضه، یکی از نقاط تمایز الکسا با دستیارهای صوتی شرکت های اپل و گوگل، قابلیت استفاده توسعه دهندگان شخص ثالث از آن بوده است. حال با استفاده از وب سایت Echosim.io نیازی نیست تا برای بهره گیری از قابلیت های الکسا، صرفا مجبور به خرید یک اسپیکر اکو باشید.

البته اکو نیز تا کنون ویژگی های خود را به خوبی نمایش داده و کاربران زیادی را نیز مجذوب خود نموده است. با این حال، هنوز هم عده کثیری از کاربران شانس استفاده از اکو را نداشته و نمی توانند با الکسا، دستیار صوتی به کار رفته در آن آشنا شوند که اکنون به لطف Echosim.io، این ویژگی نیز فراهم شده است.

آمازون اخیراً دیدگاه استراتژیک تری نسبت به بهره گیری از الکسا پیدا کرده و به تازگی کیت توسعه (SDK) و رابط های برنامه نویسی (API) مورد نیاز را در اختیار توسعه دهندگان قرار داده تا بتوانند دستیار صوتی الکسا را به نرم افزار و سخت افزارهای خود اضافه کنند. اما حالا، آمازون با اقدام اخیر خود، باز هم دسترسی همه افراد به الکسا را ساده تر از پیش نموده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی