ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تفاهم نامه یک میلیارد دلاری سایپا با هولدینگ کره ای امضا شد

صنعت خودروسازی این روزها به یک کسب و کار بین المللی مبدل شده و حتی خودروسازان داخلی نیز پس از یک دهه کوبیدن بر طبل تولید ملی، به این نتیجه رسیدند که چاره ای جز ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۹ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۴:۴۵

صنعت خودروسازی این روزها به یک کسب و کار بین المللی مبدل شده و حتی خودروسازان داخلی نیز پس از یک دهه کوبیدن بر طبل تولید ملی، به این نتیجه رسیدند که چاره ای جز همکاری های وسیع بین المللی برای بقا در این صنعت وجود ندارد.

حالا پس از گذشت قریب به شش ماه از اجرایی شدن برجام و رفت و آمد هیات های بازرگانی شرکت های مختلف، خبر از امضای تفاهم نامه تامین مالی پروژه های سایپا توسط یک هولدینگ کره ای منتشر شده است.

این شرکت که به نام Skynetworks معرفی شده، وظیفه تامین منابع مالی را پروژه های مونتاژی سایپا نظیر عرضه سراتو بر عهده دارد.

بر این اساس ورق های مورد نیاز تولید بدنه، قالب ها و فیکسچر های مربوطه از طریق منابع این شرکت تامین مالی خواهند شد.

هرچند این سوال همواره مطرح است که چرا صنعت زیربنایی فولاد در کشورمان هنوز به پیشرفت لازم برای ساخت ورق های مورد نیاز صنعت خودروسازی دست نیافته است.

در واقع در راستای افزایش بهره وری و اجرایی کردن دستور العمل اقتصاد مقاومتی، توسعه صنایعی چون فولاد برای تامین نیاز خودروسازان از ارحجیت خاصی برخودار است اما به دلایلی نامعلوم هنوز سرمایه گذاری لازم برای این تحول انجام نشده است.

به گفته حسن بقایی، سایپا خواستار مشارکت بیشتر با Sky networks برای همکاری در سایر پروژه هاست اما این مهم در مراحل بعدی تفاهم نامه لحاظ خواهد شد.

به نظر می رسد امضای این تفاهم نامه، زمینه ساز مشارکت بیشتر سایپا و کیا موتورز کره جنوبی باشد، چرا که پیشینه همکاری بی سر و صدای این دو شرکت به تولید و عرضه پراید، ریو و سراتو باز می گردد و در ادامه همکاری ها نیز با توجه به فرصت های موجود، عرضه مدل های متنوع تری از محصولات کیا موتورز در سبد محصولات سایپا دور از ذهن نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • kasra_sh
    kasra_sh | ۱۰ خرداد ۱۳۹۵

    سایپا روش میشه بگه بیاین بدین من مونتاژ کنم ماشیناتونو؟

  • sadegh.t
    sadegh.t | ۹ خرداد ۱۳۹۵

    چه فایده تا وقتی گمرک 100% هست فایده ایی نداره الان سایپا میره ماشین ۱۰ سال پیش کیا را میاره همه امکاناتش را حذف میکنه قیمتش همه ۴ برابر میکنه میاد. میفروشه جالب هم اینجا ملت همیشه در صحنه صف میشکن که بخرن دو. تا چیزی هیچ وقت اینجا درست نمیشه اینترنت و. خودرو

  • alireza9819
    alireza9819 | ۹ خرداد ۱۳۹۵

    شرکت ورق گالوانیزه خودرو چهارمحال بختیاری داره صادرات می کنه. یعنی چی دنبال واردات هستید؟ حکایت قرارداد واردات واگن با کره با وجود واگن سازی اراک است؟? ? ? ?

  • alireza9819
    alireza9819 | ۹ خرداد ۱۳۹۵

    کارخانه تولید ورق گالوانیزه چهارمحال بختیاری می تواند این کار را انجام دهد تازه داره صادر می کنه ولی نمی دونم چرا همی چی باید واردات باشه؟؟؟؟? ? ذغال سنگ وارد کردند کارخانه های ذغال سنگ کرمان تعطیل شد. تازگی هم قرارد داد تولید واگن با کره را بستن به زودی هم کارخانه واگن سازی اراک ورشکسته میشه و همین طور ادامه پیدا می کند.? ? ?

مطالب پیشنهادی