ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نگاهی به تکنولوژی های آینده نگرانه ال جی برای مصرف بهینه انرژی

با افزایش جمعیت زمین، میزان مصرف انرژی نیز بیشتر می شود و نگرانی از تمام شدن سوخت های فسیلی و فقدان انرژی های جایگزین مناسب برای آنها روز به روز در نظر دولت ها و ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۹ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۶:۲۵

با افزایش جمعیت زمین، میزان مصرف انرژی نیز بیشتر می شود و نگرانی از تمام شدن سوخت های فسیلی و فقدان انرژی های جایگزین مناسب برای آنها روز به روز در نظر دولت ها و برنامه ریزان شهری پررنگ تر می شود.

با این همه شرکت های تولید کننده لوازم و تجهیزات الکترونیکی تلاش دارند تا در کنار دولت ها سهم خود را در این حوزه ادا کنند و با ارائه راهکارهایی به ظاهر کوچک و در عمل تاثیرگذار اندکی در چاره جویی برای حل این مشکل، مشارکت نمایند. در ادامه توجه شما را به بیانیه خبری رسمی ال جی در رابطه با تکنولوژی های آینده نگرانه اش جلب می کنیم که با محوریت انرژی و مصرف بهینه آن طراحی و تولید شده اند.

وقتی به شکل شهرهای آینده فکر می‌کنید ممکن است ماشین‌های پرنده و آسمان خراشهایی که در ابرها گم شده‌اند به نظرتان بیاید که البته خیلی دور از واقعیت نیست ولی با در نظر گرفتن  سازه هایی که هم اکنون می‌بینیم چند پیش‌بینی قوت بیشتری دارند.

با توجه به پروژه مشترک چین و انگلیس به نام طراحی اداری AT ، شهرهای زیر آب دیگر رویا نیستند و با در نظر داشتن، به مساحت بی کران اقیانوس ها شهرهای شناور و زیر آب بهترین را برای کنترل جمعیت بیش از حد زمین در آینده است؛ جمعیتی که با توجه به این رشد در 50 سال آینده به 9 میلیارد نفر خواهد رسید.

در کنار این کنترل جمعیت مدیریت انرژی این ساختمانها و البته کل شهر یکی از مهمترین مسائل شهرهای آینده است. با اینکه این شهرها نیروی خود را بوسیله موج های دریا و انرژی خورشیدی تامین می‌کنند اما مدیریت این انرژی مهمترین مشکل پیش روی آنهاست. از طرفی، با توجه به تمام شدن سوخت‌های فسیلی و آلاینده بودن آنها تمام فناوری های امروزه به سمت استفاده از انرژی های تجدید پذیر و بهینه سازی انرژی مصرفی می‌روند.

تکنولوژی های فاقد این امر در آینده هیچ جایی نخواهند داشت. شرکت‌هایی مثل  ال‌جی که 40 سال سابقه در تولید محصولاتی از این دست مثل  تهویه هوا ، کاملا بر این اصل وفادار بوده است و تمام محصولات خود را با برترین استانداردهای مصرف انرژی و بهینه سازی ارائه می‌کند. به عنوان مثال محصولات جدید تهویه هوا، بسیار بهبود پیدا کرده‌اند و با توجه به میزان دمای هوا انرژی مصرف می‌کنند و از هدر رفت انرژی به مقدار زیادی جلوگیری می‌کنند. بسیاری از فناوری‌های نسل آینده با اجرای این الگوی استفاده از انرژی نه تنها هزینه های مصرفی و مصرف انرژی را کم می‌کنند بلکه بازار را نیز در اختیار خود خواهند گرفت.

همچنین در آسمان و زیرزمین نیز ممکن است شهرهای زیادی به وجود آیند. آسمان خراش ها بسیار بلندتر از چیزی که فکر می‌کنید خواهند شد و با توجه به پروژه‌های تحت توسعه الان به حدی در اعماق زمین خواهیم رفت که نیاز به ایجاد یک آب و هوای مصنوعی و زنجیره تامین غذای متفاوت برای آنجا خواهیم داشت.

مصالح بکار رفته در ساختمان‌ها نیز بسیار متفاوت خواهند بود با توجه به عرضه پنل‌های خورشیدی که مردم عادی به راحتی می‌توانند در ساختمان خود استفاده کنند و همچنین چاپگرهای سه بعدی که جدیدا با آن پلی در آمریکا ساخته شده است و به راحتی شکل دلخواه شما را پرینت می‌کنند احتمالا دیگر رنگ سیمان و آجر نخواهیم دید و در هر مکان با هرشکلی می‌توانیم خانه‌ای بسازیم و نگران تامین انرژی و مقاومت آن نباشیم.

در کنار این امر مسئله انرژی های تجدید پذیر نیز یکی مهمترین ویژگی های نسل بعد محصولات مدرن و نیاز اصلی این گونه ساختمان‌ها است. انرژی تجدید پذیر نه تنها در کاهش گرمایش زمین و کاهش آلودگی موثر است بلکه انتخاب اول شهروندان آینده خواهد بود. به عنوان مثال دستگاه پمپ حرارتی Therma V شرکت ال‌جی با در نظر گرفتن این نیاز نسل آینده بشریت در کنار استفاده از انرژی مصرفی معمول از انرژی تجدید پذیر نیز استفاده می‌کنند.

شرکت ال‌جی با یک راهکار هوشمندانه این دستگاه را به گونه‌ای طراحی کرده است که با استفاده از گرمای هوای اطراف دستگاه میزان سوخت مصرفی برای گرمایش بسیار کمتر شود. این روش می‌تواند تا 75 درصد نیاز مصرفی دستگاه را تامین کند و البته فراینده‌هایی نظیر این در کنار کم مصرف بودن بسیار دوست دار محیط زیست هستند.

احتمالا مصالحی که در این ساختمان‌ها استفاده می‌شوند نیز ارگانیک باشند و با توجه به تحیقیقاتی که روی ساختارهای محکم  و در عین حال سبک گیاهی شده است ممکن است ستون خانه شما از جنس قارچ باشد.از آنجایی که بسیاری از این فناوری ها هم اکنون در حال توسعه هستند تصور این امور خیلی سخت نیست و به لطف شرکت‌های مثل ال‌جی می‌توان تعدادی از آنها تا چند سال دیگر دید.محصولاتی که برای بسیاری از مشکلات جامعه آینده راه‌ حل‌های مناسب ارائه می‌دهد و یک زندگی با کیفیت ، آرام ،هوشمند و امن را مهیا می‌سازد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • رهگذر
    رهگذر | ۹ خرداد ۱۳۹۵

    مطلب بیشتر شبیه آگهی بود. حتی در مطلب به هیچ استراتژی یا راهکار اختصاصی که توسط ال جی جهت بهینه سازی ابداع شده باشه اشاره نشده. ?

مطالب پیشنهادی