ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فروش بوستون دینامیکس به تویوتا
تکنولوژی

آلفابت بوستون دینامیکس را به تویوتا می فروشد

اواخر سال پیش بود که خبر دادیم گوگل به عنوان اصلی ترین زیرشاخه آلفابت در حال بررسی گزینه های مختلف جهت فروش بازوی روباتیک خود، یعنی بوستون دینامیکس است. حالا خبر می رسد که آنها خریدار ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۹ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۶:۴۵

اواخر سال پیش بود که خبر دادیم گوگل به عنوان اصلی ترین زیرشاخه آلفابت در حال بررسی گزینه های مختلف جهت فروش بازوی روباتیک خود، یعنی بوستون دینامیکس است. حالا خبر می رسد که آنها خریدار مورد نظر را یافته و حتی «جوهر امضای قرارداد نیز در حال خشک شدن است». وبسایت TechInsider مدعیست که خریدار مورد نظر شرکت ژاپنی تویوتا است، گرچه هنوز مبلغ این معامله نامعلوم مانده.

گوگل استارتاپ ربات ساز اهل بوستون را در سال ۲۰۱۳ خریداری کرده بود، اما به نظر می رسد پیشرفت پروژه های آن مورد رضایت اهالی مانتین ویو نبوده. یا شاید دیگر ارتشی از ربات های هوشمند جایگاهی در برنامه های آینده آنها ندارد. به هر روی افول جایگاه بوستون دینامیکس دقیقاً از زمانی آغاز شد که اندی رابین در سال ۲۰۱۴ گوگل را ترک گفت.

رابین مشوق اصلی موسسین گوگل برای خرید بوستون دینامیکس و چند استارتاپ رباتیک کوچک دیگر بود. همه اینها قرار بود هدف غول دنیای جستجو برای تولید ربات های انسان نما را محقق سازند، اما با رفتن روبین این بخش تا امروز بدون مدیری ثابت به کار خود ادامه داده است. ناگفته نماند گوگل پیش از واگذاری، تعدادی از مهندسین و متخصصین شاغل در بوستون دینامیکس را جذب سایر بخش های خود از جمله سخت افزارهای تجربی و لابراتوار اکس کرده است.

این شرکت رباتیک در طی دوران مالکیت گوگل توانست نمونه های اولیه جالبی از ربات های انسان نما و حیوان نما را طراحی و تولید کند، اما هیچ کدام از این طرح های اولیه راه خود را به بازار پیدا نکردند. حال سوال اساسی اینجاست که با انتقال این کمپانی به تویوتا، آیا بالاخره شاهد عرضه اولین ربات تجاری ساخت بوستون دینامیکس به بازار خواهیم بود؟ یا این که تویوتا به کار آن به عنوان یک نام تجاری مستقل پایان داده و تنها از متخصصین و تکنولوژی هایش در کسب و کار خود بهره خواهد برد؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۰ خرداد ۱۳۹۵

    ? ? ? ? این گوگل چرا با شرکتهای امریکایی اینطوری میکنه؟ همه رو داره میفروشه به خارجی ها

مطالب پیشنهادی