ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رئیس پلیس فتا: حمله سایبری اخیر از سوی ۳ کشور و با محوریت هکر های عربستانی بوده است

بعد از گذشت چند روز از موج حملات سایبری به سایت های دولتی و هک شدن سایت مرکز آمار و چند سایت قوه ی قضائیه، رئیس پلیس فتا با ارائه ی توضیحات کاملی از حمله ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۹ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۷:۴۵

بعد از گذشت چند روز از موج حملات سایبری به سایت های دولتی و هک شدن سایت مرکز آمار و چند سایت قوه ی قضائیه، رئیس پلیس فتا با ارائه ی توضیحات کاملی از حمله ی هکرهای سعودی به ۸ سایت ایرانی و شناسایی آی‌ پی هکر های عربستانی توسط پلیس خبر داده است. سردار کمال هادیان‌ فر ظهر امروز در تشریح پیگیری‌ های پلیس در خصوص این رویداد ها اظهار کرد: «در تاریخ ۴ خرداد امسال حمله ی سایبری از سوی ۳ کشور با محوریت هکر های عربستانی به سایت‌ های ایرانی توسط پلیس فتا رصد شد که در این حملات سایت مرکز آمار مورد هدف قرار گرفت».

ایشان با متوسط قلمداد کردن سطح هکر های عامل این حملات افزوده اند: «حمله ی انجام شده به این سایت از نوع «دی‌فیس» بود که از نظر فنی چندان ارزشمند نیست و فقط لوگو و یا صفحه اصلی سایت را تغییر می‌دهد. این هکر تحت عنوان داعس به سایت مرکز آمار حمله‌ ور شد که متأسفانه در برخی رسانه‌ ها به‌ اشتباه عنوان داعش به‌ جای عنوان اصلی این حملات ذکر شده بود».

رئیس پلیس فتا با تأکید بر شناسایی عوامل این حملات توسط پلیس فتا اعلام کرد: «پس از شناسایی آی‌ پی هکر های مذکور، و شناسایی محل این آی‌ پی‌ ها در کشور عربستان، گزارش موضوع از طریق پلیس اینترپل به کشور عربستان و پلیس سایبری این کشور اعلام شد تا پیگیری‌ های لازم برای دستگیری این افراد که دست به اقدام مجرمانه زدند انجام شود. در حال حاضر هیچ دلیل و مدرکی مبنی بر اینکه کشور عربستان در پس این حملات قرار داشته وجود ندارد و به نظر می‌ رسد این دو سه هکر سابقه‌ دار شخصاً دست به این حملات زدند».

هادیان‌فر در پاسخ به سؤال خبرنگاران در خصوص حملات تلافی جویانه ی هکر های ایرانی در برابر چند سایت عربستانی نیز گفته است: «هیچ کار سازمان یافته‌ ای از سمت کشورمان علیه سایت‌ های کشور عربستان صورت نگرفته و احتمال دارد هکر هایی که دست به این اقدام زدند در اقدامی احساسی به سایت‌ های عربستانی حمله کرده باشند. هنوز هیچ گزارشی از سوی پلیس عربستان به دست ما نرسیده است».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • sadegh.t
    sadegh.t | ۹ خرداد ۱۳۹۵

    کاش به جای اینکه حواشون تو ف ی لتر. کردن بود یکم به امنیت واقعی اهمیت میدادن

    • hTi
      hTi | ۹ خرداد ۱۳۹۵

      داداش، گشت نامحسوس هست ها ?

    • Azoic
      Azoic | ۱۰ خرداد ۱۳۹۵

      ایران در زمینه امنیت جایگاه فوق العاده ای در دنیا داره به طوری که جز 5 کشور برتر دنیا هست

      چیزی که اطلاع ندارین لازم نیست در موردش اظهار نظر کنین

      • رضا
        رضا | ۱۱ خرداد ۱۳۹۵

        مدرک و سند این حرفتان که میگویید ایران رتبه ۵ در امنیت هست را هم لطفا قرار دهید.

  • Saafa
    Saafa | ۹ خرداد ۱۳۹۵

    باید زد پدر این سوسمار خورا رو در آورد!

    به شخصه نژاد پرست یا هرچی که بشه اسمشو گذاشت نیستم. و اتفاقا خیلی هم به فکر پیامدهاش برای کشورم هستم. اما این عرب های سعودی دیگه گند همه چیو در آوردن!

مطالب پیشنهادی