ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی بازی کیوب ران – ساختمان تاریک؛ سادگی هم می تواند کلیشه ای شود

هیچ گاه فکر نمی کردیم چنین اتفاقی بیافتد، ولی سادگی در بازی های موبایل هم کم کم دارد رنگ و بویی کلیشه ای به خود می گیرد. اگر نگاهی به عناوین انتشار یافته در ماه ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۹ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۹:۰۰

هیچ گاه فکر نمی کردیم چنین اتفاقی بیافتد، ولی سادگی در بازی های موبایل هم کم کم دارد رنگ و بویی کلیشه ای به خود می گیرد. اگر نگاهی به عناوین انتشار یافته در ماه های گذشته بیندازیم، متوجه می شویم که تعادل میان پیچیدگی و سادگی از بین رفته.

نمی گوییم ساده سازی عناصر بازی های اسمارت فون ها حرکتی عموما منفی هست، بر عکس یکی از دلایل جذابیت اپلیکیشن های موبایل به همین المان اختصاص دارد. اما این ویژگی به تنهایی دیگر طعم لذت بخشی نداشته و سازنده باید خلاقیت را هم چاشنی کار خود کند.

البته هستند استودیوهایی که با ترکیب ایده های کلیشه ای و سادگی همچنان آثار سرگرم کننده ای را به وجود می آورند. کیوب ران را می توان در همین دسته قرار دارد؛ عنوانی با مکانیزم های ساده که می تواند بازیکن ها را به خود جذب کند. همان طور که از اسم بازی بر می آید، در کیوب ران باید یک مکعب را به حرکت درآورید.

کیوب-ران

برای کنترل بازی تنها دو انگشت کافی خواهد بود. قسمت سمت چپ صفحه اسمارت فون به حرکت مکعب اختصاص دارد. بنابراین باید با لمس آن شخصیت اصلی جامد مانند بازی را حرکت دهید. با ضربه زدن به قسمت سمت راست هم می توانید پرش هایی چندگانه انجام دهید.

چون برای عبور از موانع بلند تنها کار پریدن از آنهاست. با وجود این که صفحه لمسی به خوبی پاسخ گوی ضربه انگشت ها بوده و تاخیری را مشاهده نمی کنیم، ولی هنگام تجربه بازی متوجه شدیم در موارد بسیار اندکی مکعب از حرکت می ایستاد. بنابراین مجبورید دوباره قسمت سمت چپ را فشار دهید.

از دیدگاه لول دیزاین یا طراحی مراحل، کیوب ران با وجود المان های مثبت خود کمی ضعیف عمل می کند. ابتدا به نکات مثبت این بخش می پردازیم. تمامی موانع به خوبی طراحی شده و بازیکن باید با دقت در پرش های خود سعی نماید بیشترین رکورد ممکن را بزند.

cube-run-1

با پیشروی بیشتر هم چالش زیادتری به استقبال شما خواهد آمد. دیگر المان موفق بازی که خیلی به آن علاقه مند شدیم، دوربین داینامیک آن است. هنگام چرخش، دوربین حرکت کرده و بازیکن در نمایی متفاوت تر به کار خود ادامه می دهد. ولی با تمام این ها، روند سختی کیوب ران کمی کند پیش می رود.

به عبارت، بازی در ابتدا بسیار ساده بوده و تا بخواهد خود را پیدا نماید، کمی طول می کشد. این ویژگی باعث می شود بازیکن زودتر از همیشه احساس خستگی کند. اما بالاتر هم گفتیم، المان های مثبت کیوب ران به قدری هستند که شما جذب بازی شوید. عناصر مینیمالیست راه خود را به طراحی هنری و گرافیک بازی هم پیدا کرده اند.

به عبارت دیگر محیط ها در کیوب ران بسیار ساده بوده و از رنگ آمیزی محدودی بهره می برند. همچنین در طول بازی تنها یک موسیقی پخش خواهد شد که البته زیبایی خاصی داشته و راضی خواهید شد. برای سخن پایانی باید بگوییم کیوب ران سعی کرده با استفاده از المان های ساده بازیکن ها را به خود جذب کند، که در این زمینه هم تا حدودی موفق عمل کرده است. توصیه می کنیم برای لذت بردن از این سادگی آن را تجربه نمایید.

کیوب ران - ساختمان تاریک

کیوب ران - ساختمان تاریک

سازنده: این.سای.تل قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 26 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی