ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دبیر شورای عالی فضای مجازی: در زمینه دولت الکترونیک در حد یمن و عراق هستیم

ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی به تازگی در جمع مدیران فناوری اطلاعات استانداری استان های مختلف کشور گفته است: «متأسفانه در زمینه ی دولت الکترونیکی در دنیا جایگاه خوبی نداشته و رتبه ی ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۵:۴۵

ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی به تازگی در جمع مدیران فناوری اطلاعات استانداری استان های مختلف کشور گفته است: «متأسفانه در زمینه ی دولت الکترونیکی در دنیا جایگاه خوبی نداشته و رتبه ی ۱۰۵ را به خود اختصاص داده ایم. در منطقه نیز رتبه ای بهتر از یمن و عراق نداریم که لازم است این رتبه حتماً ارتقا پیدا کند. اگرچه مدیران ارشد کشور به حوزه ی فناوری اطلاعات و ارتباطات علاقه مند هستند، اما لازم است در این حوزه اطلاعات و دانش کاملی نیز داشته باشند. در واقع این حس دوستی نسبت به فضای IT کافی نبوده و لازم است برای ارتقای رتبه ی ایران از ۱۰۵ به رتبه ای زیر ۴۰ تلاش بیشتری صورت گیرد، چرا که اکنون کشور های در حال توسعه مانند عربستان رتبه ای کمتر از ۴۰ دارند و این موضوع گویای آن است که دسترسی به این هدف امری شدنی است».

دبیر شورای عالی فضای مجازی در ادامه ی صحبت های خود اظهار داشته است: «ما باید در این حوزه با شتاب بیشتری حرکت کنیم، چرا که اگر این اتفاق رخ ندهد خدماتی که دولت باید به مردم ارائه دهد از کشور های دیگر ارائه می شود. به عنوان مثال اکنون مردم از آدرس رستوران گرفته تا نقشه ی ترافیک شهر را از سایتی مانند گوگل می گیرند. حال اگر در این فضا دولت ورود نکرده و با جدیت عمل نکند، در سال های آتی مردم تمام امور روزمره ی خود را از شیوه هایی مشابه این تأمین خواهند کرد».

وی با اشاره به عملکرد بهتر سرویس مترجم گوگل در مقایسه با سرویس های ترجمه ماشینی داخلی گفت: «لازم است در بخش های مختلف برای بهبود شرایط به بخش خصوصی اعتماد شود تا کار های مختلف از سوی این بخش پیگیری شود. اکنون در تمام دنیا استراتژی دولت ها برای بخش IT به نوع تهاجمی تغییر کرده و دولت ها هدف فتح بازار را دارند. بر همین اساس باید با سرعت بیشتری حرکت کرد».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • Afshin_krj
    Afshin_krj | ۱۰ خرداد ۱۳۹۵

    توچه زمینه ای در حد یمن و عراق نیستیم؟?
    اونارو بگید?

    • shahab
      shahab | ۱۰ خرداد ۱۳۹۵

      ما پراید میسازیم و اونا حتی تو خوابشون چنین سلاح ویرانگری رو نمیتونن بسازن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی