ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت در اپلیکیشن های آفیس خود قابلیت جدیدی به نام Tell Me را معرفی کرد

ممکن است بسیاری از ما به مرور زمان در کار با اپلیکیشن هایی مثل ورد، اکسل و پاورپوینت ماهر و چیره دست شده باشیم، اما حقیقت این است که محصولات یادشده، اپلیکیشن های پیچیده ای برای کار کردن ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۴:۰۰

ممکن است بسیاری از ما به مرور زمان در کار با اپلیکیشن هایی مثل ورد، اکسل و پاورپوینت ماهر و چیره دست شده باشیم، اما حقیقت این است که محصولات یادشده، اپلیکیشن های پیچیده ای برای کار کردن هستند و بارها شده که هنگام استفاده از آنها برای یافتن یک ابزار مشخص یا انجام یک عملیات خاص دچار سردرگمی شده ایم. به همین خاطر است که بعضی افراد برای تسلط بر این اپلیکیشن ها در دوره های آموزشی ویژه ای شرکت کرده و برای این کار حتی مدرک دریافت می کنند.

اما برای تسلط بر اپلیکیشن های آفیس، خود مایکروسافت هم اخیرا یک ابزار درون برنامه ای در نظر گرفته تا بتواند راهنمای شما برای کار در اپلیکیشن های ورد، اکسل و پاورپوینت باشد.

نسخه های اندرویدی این سه اپلیکیشن ابزار جدیدی تحت عنوان Tell Me دریافت کرده اند که با فشردن آیکن لامپ دسترسی به آن فراهم می شود. پس از نمایان شدن فیلد جستجوی Tell Me، حالا می توانید هر چیزی که در اپلیکیشن های آفیس به دنبالش هستید را از آن بپرسید تا در کسری از ثانیه پاسخ آن را در اختیارتان قرار دهد.

Tell Me Office

برای دسترسی به این قابلیت کافیست از نوار ابزار بالای صفحه روی گزینه A و مداد اشاره کرده و سپس آیکن لامپ را بفشارید. این فرآیند برای کاربران تبلت ساده تر است، چرا که نمایشگر بزرگتری در اختیار دارند و می توانند همیشه به تب Tell Me در گوشه بالا و سمت راست تصویر دسترسی داشته باشند.

اما Tell Me تنها قابلیت جدید اپلیکیشن های آفیس مایکروسافت نیست. در کنار آن، اپلیکیشن ورد از قابلیت ممزوج و تفکیک کردن سلول ها برخوردار شده و در اکسل نیز حالا می توان به گسترش و حذف ستون ها و ردیف های گروهی اقدام کرد. پاورپوینت هم به نظر می رسد که به جز Tell Me قابلیت جدیدی را دریافت نکرده باشد.

با توجه به محبوبیت اپلیکیشن های آفیس و پیچیدگی کار با آنها، شکی نیست که قابلیت Tell Me مورد استقبال کاربران قرار خواهد گرفت و از سختی کار با مجموعه آفیس مایکروسافت به میزان زیادی خواهد کاست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Zahra Karimi
    Zahra Karimi | ۱۱ خرداد ۱۳۹۵

    خسته نباشید واقعا این قابلیت تو آفیس 2016 از ابتدا بود و من خیلی وقت پیش تو سایت فارسی مایکروسافت می و خود مایکروسافت خونده بودم
    تایید که نمیکنید ولی خب گفتم که بدونید?

مطالب پیشنهادی