ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پتنت اپل از امکان تبدیل ابزارهای موبایل این شرکت به سوییچ خودرو با قابلیت های متنوع حکایت دارد

امروز دیگر روشن کردن و حتی فراخواندن خودرو با آیفون یا ساعت اپل قابلیت های چندان چشمگیری به حساب نمی آیند، اما پتنت جدیدی که به دست اپل ثبت شده نشان می دهد این شرکت ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۹:۳۰

امروز دیگر روشن کردن و حتی فراخواندن خودرو با آیفون یا ساعت اپل قابلیت های چندان چشمگیری به حساب نمی آیند، اما پتنت جدیدی که به دست اپل ثبت شده نشان می دهد این شرکت تصمیم دارد پا را از این هم فراتر گذاشته و قابلیت ابزارهای موبایل خود را در این زمینه افزایش دهد، از جمله امکان ساخت و اشتراک گذاری سوییچ های موقتی خودرو با دیگران. بر اساس این پتنت ابزار موبایل اصلی کاربر به عنوان سوییچ اصلی عمل کرده و امکان کنترل کامل خودرو از جمله روشن کردن موتور و فعال کردن تنظیمات شخصی مثل محل و حالت دقیق صندلی با استفاده از آن وجود خواهد داشت.

کاربر علاوه بر این می تواند ابزار دیگری را نیز به عنوان سوییچ یدک یا جانبی تعریف و میزان دسترسی و امکانات آن را بر اساس نظر خود محدود نمایید. برای مثال تعیین کنید که روشن شدن خودرو به مدت 30 دقیقه با این سوییچ در بازه ی بین ساعت 1 تا 3 بعد از ظهر وجود داشته باشد و حداکثر سرعت اتوموبیل نیز از 80 کیلومتر بالاتر نرود، قابلیتی که برای والدین یا قرض دادن خودرو به افراد دیگر بسیار سودمند و کاربری به نظر می رسد. هرچند کاربران مشتاق می توانند ثبت چنین پتنتی را به عنوان یک نشانه ی دیگر از احتمال تولید خودرو توسط اپل در نظر بگیرند، اما لازم است اشاره کنیم که بر اساس اطلاعات موجود در این پتنت، قابلیت مورد بحث به ابزارهای شرکت ساکن کوپرتینو محدود نبوده و علاوه بر آن برای انواع وسایل نقلیه نیز قابل استفاده خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی