ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

از این پس آیفون هر سه سال یکبار دچار تحولات اساسی خواهد شد [شایعه]

برای مدت های طولانی همواره ارائه ی یک آیفون جدید از جانب اپل به بازار، با استقبال خریداران رو به رو می شد و البته محصول تازه از راه رسیده معمولاً نسل پیشین خودش را ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۹:۱۵

برای مدت های طولانی همواره ارائه ی یک آیفون جدید از جانب اپل به بازار، با استقبال خریداران رو به رو می شد و البته محصول تازه از راه رسیده معمولاً نسل پیشین خودش را در گرد و غبار جا می گذاشت و فروشی بی نظیر را رقم می زد.

قاعده ای که در بالا از آن یاد شد تا همین سال میلادی جاری ادامه داشت، ولی امسال برای اولین بار اهالی کوپرتینو با اتفاقی دور از انتظار مواجه شدند و نرخ رشد فروش اسمارت فون هایشان منفی گشت؛ شکی نیست که برند اول جهان باز هم توانسته میلیون ها موبایل را به کاربران عرضه نماید، اما آینده و میزان تقاضا برای نسل های آتی آیفون در هاله ای از ابهام قرار دارد.

اکنون و در همین راستا، یک منبع ژاپنی با نام «Nikkei» گزارش کرده که ظاهراً‌ اپل بنا را بر این گذاشته تا بازه ی زمانی باز طراحی و ایجاد تحولات اساسی در موبایل های خود را از دو سال به سه سال تغییر دهد. این تصمیم بر حسب شنیده ها ناشی از این موضوع است که به باور مدیران کمپانی مذکور فرآیند پیشرفت سخت افزارها قدری کند شده و خلق یک دستگاه به شدت دگرگون گشته در بازه های دو ساله به امری بیش از حد دشوار بدل شده.

ناگفته نماند در نگاه اول چنین تصمیمی از سوی اپل چندان هم به دور از عقلانیت به نظر نمی رسد، تلفن های هوشمند هر ساله میزان رم بیشتری را در خود جای می دهند، به باتری هایی قدرتمندتر مجهز می شوند و دوربین هایی بهتر را میزبانی می کنند، ولی تحولات اساسی در آنها به کندی رخ می دهد و معمولاً زمانی بیش از دو سال نیاز است تا یک تکنولوژی بدیع به این دیوایس ها وارد شود.

شاید از همین رو باشد که این روزها می شنویم نسل بعدی آیفون از نظر طراحی و امکانات دچار تحول بزرگی نخواهد شد و احتمال داده می شود بزرگترین تغییر در آن اضافه شدن یک دوربین دوگانه با کیفیت و کارایی بیشتر باشد.

ضمناً ذکر می گردد آیفون سال آینده یا همان ۲۰۱۷ دارای طراحی متفاوت خواهد بود و شاید با بدنه ای از جنس شیشه به تولید برسد، نمایشگر آن فاقد حاشیه باشد، دکمه ی هوم از این محصول حذف گشته و کمپانی سازنده برای آن به سراغ صفحه نمایش های OLED برود.

نظر شما در این رابطه چیست و فکر می کنید چنین شایعه ای می تواند صحت پیدا کند یا خیر؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • GEEEEK
    GEEEEK | ۱۲ خرداد ۱۳۹۵

    اخی.اپل خسته شده. نسبت به سال قبل که طراحیش کوچکترین فرقی نکرد. ظرفیت باتریش 100 میل کمتر شد.دوربینش که یه پسرفت بود. اصلا رویه درستی نیست. یکی نیست بگه من تاپتیک انجین میخوام چیکار باتریو قوی کن مرد حسابی. بدنه هم که هی نازک تر و نازک تر. از دست سر میخوره از بس نازک میکنن.موندیم دست یه تعداد ادم زبون نفهم.اه

  • وحید
    وحید | ۱۲ خرداد ۱۳۹۵

    نگران نباشید تا دو سه سال دیگه همه گوشی ها دیگه به حدی از کمال ? میرسن که دیگه کمالشون تموم میشه و تکرار میشن ... شاید روزی برسه که تلفن هوشمند مثل کنسول بازی هر 8 سال یبار تولید شه

  • t ram
    t ram | ۱۲ خرداد ۱۳۹۵

    زمان استیو که هر دوسال بود حالا اینم شایعه اس شاید هر چهار سال بشه

  • saleh
    saleh | ۱۲ خرداد ۱۳۹۵

    استیو رفت اپل مرد

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی