ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حافظه SSD جدید و ۵۱۲ گیگابایتی سامسونگ تنها یک گرم وزن دارد

شرکت سامسونگ امروز خبر می دهد که ساخت نوعی حافظه SSD را آغاز کرده که تنها یک گرم وزن داشته و قادر است تا ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره سازی را در اختیار کامپیوترهای شخصی قرار ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۳:۰۰

شرکت سامسونگ امروز خبر می دهد که ساخت نوعی حافظه SSD را آغاز کرده که تنها یک گرم وزن داشته و قادر است تا ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره سازی را در اختیار کامپیوترهای شخصی قرار دهد. شرکت سازنده می گوید که این نوع SSD ها، برای نسل های آینده لپ تاپ های بسیار باریک مناسب خواهد بود.

سامسونگ که اکنون در جهان به عنوان بزرگترین تولید کننده حافظه های SSD شناخته می شود، امروز از سری «PM971-NVMe» به عنوان اولین حافظه غیر فرار اکسپرس (NVMe) رونمایی به عمل آورد که تمام قطعات (شامل حافظه فلش NAND، کنترلر و DRAM) را در یک پکیج نگه دارنده چیپ (BGA) جای می دهد.

samsung-ssd-coin

همانگونه که ذکر شد، سامسونگ خبر می دهد که اکنون تولید انبوه این نوع حافظه آغاز شده و در ابتدای ماه میلادی آینده به فروش خواهد رسید.

«PM971-NVMe» از ابعادی معادل ۲۰ در ۱۶ ددر ۱.۵ میلیمتر برخوردار بوده و تنها یک گرم وزن دارد. در واقع، فضایی که این حافظه اشغال می کند، تقریباً یک صدم حافظه های SSD از نوع 2.5 اینچی است. این SSD از ۱۶ عدد لایه ۴۸ ورقه ای (از چیپ فلش V-NAND) استفاده می کند که هر یک ۲۵۶ گیگابیت ظرفیت دارند. در کنار آن،  در همین پکیج یک حافظه DRAM از نوع LPDDR4 و ۲۰ نانومتری با ظرفیت ۴ گیگابیت به همراه یک کنترلر قرار گرفته که به طور کلی هر سه بخش، با هم تشکیل دهنده ی چیپ حافظه PM971-NVMe با وزن یک گرم شده اند.

BGA_SSD_Main_1

این حافظه انواع ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی خواهد داشت. سامسونگ می گوید که با استفاده از تکنولوژی TurboWrite، سرعت خواندن و نوشتن PM971-NVMe به ۱۵۰۰ و ۹۰۰ مگابایت بر ثانیه می رسد.

«جانگ-بی لی» (Jung-bae Lee)، معاون ارشد بخش توسعه حافظه های سامسونگ در همین ربطه گفت:

حافظه جدید SSD سامسونگ که چیپ فلش V-NAND، حافظه DRAM و کنترلر را در یک پکیج BGA قرار می دهد، تا سه برابر عملکرد بالاتری نسبت به SATA SSD دارد و کوچک ترین نمونه ممکن در این دسته بوده و ظرفیت حافظه اش تا ۵۱۲ گیگابایت بالا می رود.

معرفی یک حافظه SSD به این کوچکی، به صنعت کامپیوترهای شخص کمک می کند تا محصولاتی سبک تر و زیباتر توسعه دهند، در حالی که کاربران نیز می توانند از مزایای پردازشی آن استفاده کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • moltafet
    moltafet | ۱۱ خرداد ۱۳۹۵

    باز سامسونگ یه محصول فوق العاده ساخت و یه عده ترول ریختن اینجا که بگن آخه این چیه بمانه فلانه
    عزیز من این شاهکاره ... دیگه لازم نیست حافظه های چند اینچی تو لپتاپ یا تبلت بزارن ... میشه از فضای موجود بهترین استفاده رو بکنن یا حتی حجم دستگاه رو کم تر کنن ... در ضمن تقریبا دو برابر سریع تره
    سامسونگ مال بابام نیست ولی خوبه واقع بین باشیم

    • مهدی
      مهدی | ۱۱ خرداد ۱۳۹۵

      موافقم مثلا میتونن از حجم اضافی باتری استفادهذکننن

    • TNT
      TNT | ۱۱ خرداد ۱۳۹۵

      یک دهم برابر هم سریعتر نیست نسبت به سایر ssd های تاپ، الان اس اس دی داریم چند گیگابایت او ثانیه انتقال میده، اونوقت شما به به این با ۹۰۰ مگابایت/ثانیه میگی ۲ برابر سریعتر؟ دیگه خودت ببین ترول کیه دیگه. و در مورد استفاد از اس اس دی های سامسونگ تو لپ تاپ ها هم باید بگم که الان شما هارد تمام لپ تاپ های گیمینگ جهان رو هم بریزی زمین ۱ مورد توش پیدا نمیکنی که اس اس دیش سامسونگ باشه، چرا؟چون ۱. قیمت اس اس دی هاش نسبت به هم رده هاش بالاتره ۲.عمر کمتری داره،یحتمل این نوآوریش رو مثل سری جدید رم هاش که ۱۰ برابر سرعت و حجم بیشتری نسبت به سایر رم ها داشتن و ۳ سال پیش قرار بود معرفی و تولید بشن و نیم دوجین به اصطلاح فناوری دیگه رو با خودش به گور می بره ?

      • ali
        ali | ۱۲ خرداد ۱۳۹۵

        اتفاقا اس اس دی لب تاب من سامی هست

  • Mohammad_Ghasemi
    Mohammad_Ghasemi | ۱۱ خرداد ۱۳۹۵

    یه سوال اخه این به چه دردی میخوره با یک گرم ورزن ؟؟؟!!!
    بیوفته خراب شده

    • t ram
      t ram | ۱۲ خرداد ۱۳۹۵

      اینارو برای حافظه کامپیوتر و اینا استفاده میکنن و داخل کامپیوتر تو که هنوز فرق micro sd و ssd نمیدونی چی میگی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی