ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل به اتهام نقض پتنت مرتبط با تکنولوژی Wi-Fi به دادگاه می رود

خبر می رسد که هفته گذشته موسسه فناوری کالیفرنیا که به شکل اختصار با نام «CalTech» شناخته می شود، از اپل جهت استفاده از چیپ های Wi-Fi ساخته شده به دست شرکت Broadcom که چهار عدد ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۲:۱۵

خبر می رسد که هفته گذشته موسسه فناوری کالیفرنیا که به شکل اختصار با نام «CalTech» شناخته می شود، از اپل جهت استفاده از چیپ های Wi-Fi ساخته شده به دست شرکت Broadcom که چهار عدد از پتنت های این موسسه را نقض کرده اند، شکایت نموده است.

در این شکایت که در روز پنج شنبه گذشته به دادگاه برده شد، موسسه CalTech اظهار نموده که اپل، به شکل آگاه از موضوع، از سال ۲۰۱۲ و در آیفون ۵ به بعد، به استفاده از چیپ هایی مشغول شده که پتنت های این موسسه را در خصوص تکنولوژی Wi-Fi نقض کرده اند. حال موسسه تکنولوژی کالیفرنیا امیدوار است که بتواند فروش محصولات شرکت مذکور را در ایالات متحده متوقف کرده و یا اقدام به دریافت غرامت نماید.

Caltech اظهار می کند که نقض پتنت ها مربوط به استانداردهای 802.11n و 802.11ac بوده و به ابزارهای الکتریکی اجازه می دهد تا به شکلی سریع تر به انتقال داده ها بپردازند، در حالی که سخت افزار مورد نیاز درون دستگاه ها نیز ساده تر می شود. این پتنت ها در میان سال های ۲۰۰۶ الی ۲۰۱۲ ثبت شده بودند.

شکایت موسسه فناوری کالیفرنیا شرکت Broadcom را نیز در بر می گیرد، چرا که سازنده اصلی چیپ های وای-فای برای آیفون، مک بوک و سایر ابزارهای اپل است. در این میان نام اپل به این دلیل مطرح شده که CalTech باور دارد اپل، یکی از بزرگترین مشتریان برادکام است و ۱۴ درصد از درآمد این شرکت از سوی تامین قطعات مورد نیاز اپل کسب می شود.

CalTech در متنی که تسلیم دادگاه کرده، بیان نموده که خسارت های وارد شده باید جبران شوند اما مبلغی را به عنوان هدف خود تایین نکرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mohammad_safa
    mohammad_safa | ۱۱ خرداد ۱۳۹۵

    این داستان شکایت پتنتی و خود اپل اول شروع کرد
    حالا خودش داره ضربه میخوره?

مطالب پیشنهادی