ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تحقیقات جدید مایکروسافت، قابلیت استفاده از واقعیت مجازی در دیوایس های ضعیف تر را فراهم کرده است [تماشا کنید]

شاید واقعیت مجازی پتانسیل تبدیل شدن به آینده صنعت سرگرمی را داشته باشد، اما عمومیت آن ها در دوران کنونی تقریبا غیر ممکن به نظر می رسد. علت اصلی آن هم به زمان باز می ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۹:۴۵

شاید واقعیت مجازی پتانسیل تبدیل شدن به آینده صنعت سرگرمی را داشته باشد، اما عمومیت آن ها در دوران کنونی تقریبا غیر ممکن به نظر می رسد. علت اصلی آن هم به زمان باز می گردد؛ زمانی که هنوز نتوانسته قیمت بالای تکنولوژی یاد شده برای گستره زیادی از انسان ها را توجیه کند. ممکن است فکر کنید Samsung Gear VR و Google Cardboard با وجود قیمت پایین خود، بتوانند این مشکل را حل نمایند.

درست است، اما هزینه سخت افزاری که باید استفاده کنید را در نظر گرفته اید؟ حتی هدست های یاد شده هم نیازمند سخت افزارهای نسبتا قدرتمندی هستند. اکنون ردموندی ها با تحقیقاتی موسوم بر «FlashBack» آمده اند تا نقش بسیار مهمی در حل یکی از دغدغه های امروزی واقعیت مجازی را ایفا نماید؛ تحقیقاتی که ماحصل آن به قابلیت استفاده از واقعیت مجازی برای دیوایس های ضعیف تر، بدون مشکلات فنی، باز می گردد.

فلش بک که ترکیبی از تکنولوژی های امروزی با الگوریتم ها هست، نیاز یک دستگاه برای بارگزاری فریم های ریل تایم در محیطی مجازی را حذف می کند. به بیان واضح تر، تمرکز اصلی فلش بک روی فریم های از پیش رندر شده است. شاید برای درک بهتر این موضوع بتوان ویدیوهای 360 درجه یوتیوب را مثال زد.

با وجود توضیحات در میابیم که این سیستم برای محتوای از پیش رندر شده بسیار مناسب به نظر می رسد. اما همان طور که می دانید واقعیت مجازی یک تکنولوژی پویا بوده و امکان دارد آن چیزی که میبینید، بسته به جهت گیری شما یا محلی که هستید، تغییر کند. اینجاست که هوشمندی محققان مایکروسافت به کمک این مشکل می آید. فلش بک تمامی فریم های لازم را در بخشی با نام مگا فریم جمع آوری کرده و هنگام استفاده، آنچه را که لازم است نمایش می دهد.

البته اگر بیشتر دقت کنیم، متوجه می شویم این کار باعث می شود تا مقدار زیادی از فضا دیوایس اشغال گردد؛ موضوعی که با شعار مایکروسافت مبنی بر «واقعیت مجازی در دیوایس های ضعیف تر» کمی در تضاد است. خوشبختانه حضور بخش فشرده سازی اطلاعات این سیستم، باعث شده تا ابتدا حجم فریم ها از چندین مگابایت به کیلوبایت رسیده و سپس آن ها در حافظه ذخیره گردد. هنگام استفاده هم این فریم ها در خود تراشه گرافیکی از فشرده سازی خارج می شوند.

بنابراین می توانید تصاویر واقعیت مجازی در سخت افزارهای ضعیف تر را تقریبا به خوبی دیوایس های قدرتمند تر مشاهده کنید. در پایان قابلیت های فلش بک، باید بگوییم این سیستم می تواند 8 برابر فریم ریت بهتر نسبت به تکنولوژی های مشابه بدهد. کاهش 97 برابری مصرف انرژی و 15 برابری تاخیر در نمایش تصاویر از دیگر دست آوردهای تحقیقات جدید مایکروسافت هستند.

برای اطلاعات بیشتر، شایعات نشان می دهند ردموندی ها طی قرار دادی با کمپانی آکیلس سعی دارند هدست واقعیت مجازی آکیلس ریفت را با پلتفرم خود همگام کنند. از طرفی چون سخت افزارهای ارزان قیمت به خوبی نمی توانند پتانسیل های واقعیت مجازی را نشان دهند، بنابراین به نظر می رسد آن ها با این وسیله به خواسته های خود نزدیک تر شوند. ویدیو منتشر شده از قابلیت فلش بک را می توانید در ادامه مشاهده کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • gholam
    gholam | ۱۱ خرداد ۱۳۹۵

    ماه عسل؟؟؟؟

مطالب پیشنهادی