ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

خط و نشان پژو برای مسابقات ایندی 500، خودرو مفهومی پژو L500R با صفر تا صد 2.5 ثانیه ای

چند وقتی است که خبرهایی در مورد خودروهای مفهومی هیبرید نقل محافل خودرویی شده است. در طول این چند روز خبرهایی در وب سایت های خودرویی منتشر شد که حاکی از تولید خودروی مفهومی هیبریدی ...

حمید رضا زنگنه
نوشته شده توسط حمید رضا زنگنه | ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۸:۳۰

چند وقتی است که خبرهایی در مورد خودروهای مفهومی هیبرید نقل محافل خودرویی شده است. در طول این چند روز خبرهایی در وب سایت های خودرویی منتشر شد که حاکی از تولید خودروی مفهومی هیبریدی توسط پژو است.

خط و نشان های پژو برای مسابقات اندی 500 بهانه ای شد تا به معرفی مختصر این خودروی زیبا بپردازیم.

01

این خودرو که بر پایه ی خودروهای موفق پژو در مسابقات ایندی 500 شکل گرفته، بر اساس اصل Retro Design طراحی شده است که در این روش طراح با الهام گرفتن از طراحی های گذشته به طراحی جدید خود می پردازد.

peugeot-l500-r-hybrid-8

پژو در مسابقات امسال ایندی 500 حرفی برای گفتن نداشت، اما دلیل بر نادیده گرفتن افتخارات این نام تجاری بزرگ فرانسوی در این مسابقات نیست.

در حقیقت تیم فرانسوی charlatans که توسط پژو مدیریت می شد در سال 1913، 1916 و 1919 توانست به عنوان قهرمانی برسد. طراحی مفهومی خودروی L500R نیز بخاطر بزرگداشت این پیروزی ها در مسابقات ایندی 500 صورت گرفته است و نمایی از آینده مسابقات اتومبیرانی را به علاقمندان نشان می دهد.

2016-peugeot-l500-hybrid-5

این خودروی مفهومی که قصد نشان دادن گذشته را دارد، به کمک پیشرانه هیبرید خود می تواند 500 اسب بخار نیرو و 730 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

این خودروی مفهومی زیبا که تنها 1000 کیلوگرم وزن دارد، بوسیله پیشرانه درون سوز که 270 اسب بخار نیرو تولید می کند و پیشرانه الکتریکی که 230 اسب بخار خروجی دارد می تواند در 2.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد که عددی حیرت آور است.

2016-peugeot-l500-hybrid-15

بر خلاف طراحی خودروهای قدیمی ایندی 500 که از راننده هیچ حفاظتی نمی شد در خودروی مفهومی پژو راننده درون یک کپسول ایمن قرار می گیرد.

تمام اطلاعات که شامل سرعت، دنده ها وضعیت موتور و... نیز به وسیله یک نمایشگر هولوگرافیک به صورت سه بعدی به نمایش در می آید.

2016-peugeot-l500-hybrid-14

در نمای خارجی خودرو اولین چیزی که جلب توجه می کند ارتفاع بسیار کم خودرو است که کمی بیشتر از 90 سانتی متر است. دلیل این ارتفاع پایین، کمک به آیرودینامیک خودرو است.

پیشرانه قدرتمند در کنار بدنه ی آیرودینامیک این هیولای زیبای فرانسوی را به یکی از سریع ترین خودروهای مسابقات ایندی 500 تبدیل کرده است، البته در صورتی که پژو برنامه ای برای تولید این خودرو برای حضور در مسابقات ایندی داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • A.gh
    A.gh | ۱۱ خرداد ۱۳۹۵

    موشکه لامصب

  • BVB
    BVB | ۱۱ خرداد ۱۳۹۵

    به نظرتون یخورده شبیه پراید نیست؟ ?

    • shahab
      shahab | ۱۱ خرداد ۱۳۹۵

      اصولا هر ماشینی شبیه پرایده مگر اینکه خلافش ثابت شه

      • pezhman rahimirad
        pezhman rahimirad | ۱۳ آذر ۱۳۹۵

        عام نه

مطالب پیشنهادی