ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

موفقیت تجاری گلکسی اس 7 موجب افزایش سود عملیاتی سامسونگ خواهد شد

بنابر گزارشی که اخیرا از بازار کشور کره جنوبی انتشار یافته، تحلیلگران انتظار دارند سامسونگ در سه ماهه دوم سال 2016، به سود عملیاتی قابل توجهی دست پیدا کند. به گفته نشریه Korea Times، انتظار ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۷:۰۰

بنابر گزارشی که اخیرا از بازار کشور کره جنوبی انتشار یافته، تحلیلگران انتظار دارند سامسونگ در سه ماهه دوم سال 2016، به سود عملیاتی قابل توجهی دست پیدا کند. به گفته نشریه Korea Times، انتظار می رود تا سود عملیاتی سامسونگ در سه ماهه دوم سال مالی جاری، تا 7 تریلیون وون (معادل 5.87 میلیارد دلار) افزایش یابد.

دلایل متعددی برای دستیبابی به چنین سودی ارائه شده اما تحلیلگران اعتقاد دارند که اصلی ترین این دلایل، موفقیت تجاری موبایل پرچمدار گلکسی اس 7 و افزایش تقاضا برای چیپ های فلش مموری است. انتظار می رود بخش عمده ای از این سود (یعنی حدود نصف آن)، از تجارت موبایل های سامسونگ حاصل شود و تخمین زده شده که در بازه زمانی آوریل تا ژوئن، کره ای ها به سود عملیاتی 3.6 تریلیون وون (اندکی بیشتر از 3 میلیارد دلار) دست خواهند یافت. اگر پیش بینی ها صحت داشته باشند، شاهد رشد 12.4 درصدی سود عملیاتی سامسونگ نسبت به همین بازه در سال گذشته خواهیم بود.

همان طور که احتمالا از پیش در جریان هستید، دو موبایل پرچمدار گلکسی اس 7 و اس 7 اج از منظر فروش، عملکردی به مراتب بهتر از پیش بینی ها از خود به جای گذاشته اند. به گفته سازمان آماری «Shinhan Investment»، سامسونگ تا پایان سه ماهه جاری، حدود 14 میلیون واحد گلکسی اس 7 به فروش خواهند رساند که در این صورت، شاهد رشدی 40 درصدی نسبت به عملکرد سه ماهه گذشته خواهیم بود. با این همه و با وجود سود کلانی که سامسونگ از فروش پرچمدار جدیدش به دست می آورد، انتظار می رود که بخش زیادی از این درآمد، ناشی از فروش موبایل های میان رده و اقتصادی کره ای ها باشد.

در حال حاضر حدود 6 موسسه تحلیلی مختلف پیش بینی کرده اند که سامسونگ به سود عملیاتی 7 تریلیون وونی دست خواهد یافت و اگر این پیش بینی درست از آب در آید، اولین باری خواهد بود که کره ای ها طی نه ماه اخیر، چنین سودی کسب کرده اند.

گذشته از واحد موبایل سامسونگ، انتظار می رود که تجارت فلش مموری هم نقش بسزایی در سوددهی این کمپانی ایفا کند و گفته می شود که واحد تولیدکننده چیپ های فلش مموری سامسونگ، تا پایان سه ماهه دوم سال مالی جاری، به سود عملیاتی 2.6 تریلیون وونی دست خواهد یافت. مضاف بر این، اگرچه پیش بینی دقیقی درباره عملکرد سامسونگ دیسپلی ارائه نشده، اما می توان حدس زد که سودی جزئی نیز در بازه زمانی آوریل تا ژوئن از این واحد، عاید کره ای ها شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • reza
    reza | ۱۳ خرداد ۱۳۹۵

    چرا بدت میاد بردار من به عنوان یه برنامه نویس که کارم اینه میگم ساموسونگ گرونه رامش پایینه هنگ هم میکنه سرعت پردازنده ش یا همون گیگا هرتز پایینه برای مثل هانر هفت رو اس هفت مقایسه کنبن از نظر سرعت سی پی یو

  • reza
    reza | ۱۱ خرداد ۱۳۹۵

    من اصلا سامسونگ رو قبول ندارم خیلی زیاد دلیل اول حافظه ش پیش فرضه دوم گرونه یعنی مقرون به صرفه نیس سوم خیلی کم اپدیت اندروید میاد براش چهارم رامشون در سطح پایینه نسبت به هم قیمت هاش پنجم سی پی یوش خیلی ضعیفه و پنجم هنگ کاری اصلیشه و .....

    • x man
      x man | ۱۲ خرداد ۱۳۹۵

      شما حرف نزن

مطالب پیشنهادی