ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کوالکام می گوید هم اکنون بیش از 100 ابزار پوشیدنی به چیپست های اسنپدراگون مجهز هستند

کوالکام امروز در نمایشگاه کامپیوتکس ضمن رونمایی از چیپست جدید Snapdragon Wear 1100 برای ابزارهای پوشیدنی، اعلام کرده در حال حاضر بیش از 100 ابزار اینچنینی به چیپست های ساخت این شرکت مجهز هستند، از ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۲:۳۰

کوالکام امروز در نمایشگاه کامپیوتکس ضمن رونمایی از چیپست جدید Snapdragon Wear 1100 برای ابزارهای پوشیدنی، اعلام کرده در حال حاضر بیش از 100 ابزار اینچنینی به چیپست های ساخت این شرکت مجهز هستند، از جمله نسل دوم LG Watch Urbane، اسمارت واچ 3 سونی، نسل دوم موتو 360 موتورولا، ساعت هواوی و بسیاری دیگر که در هفته های آتی معرفی خواهند شد. در این میان 45 ابزار به چیپست های اسنپدراگون Wear 1100 و Wear 2100 مجهز هستند که به طور اختصاصی برای دستگاه های پوشیدنی مثل ساعت های هوشمند طراحی شده اما دیگر موارد اسنپدراگون 400 را مورد استفاده قرار می دهند که به دنیای تلفن های هوشمند تعلق دارد.

کوالکام نیز در حالی تصمیم به تولید چیپست اختصاصی برای ابزارهای پوشیدنی مثل ساعت، عینک و هدست هوشمند گرفته که بازار چنین محصولاتی روز به روز بیشتر مورد توجه کاربران و تولید کنندگان بزرگ حوزه ی فناوری قرار گرفته و تمرکز بیشتری برای گسترش آن صرف می شود. چیپست Wear 1100 البته برای محصولاتی که به توان پردازشی پایین تری احتیاج دارند مثل دستبندهای ورزشی ساخته شده و ضمن مصرف باتری کمتر، فضای کوچکتری را نیز اشغال می کند؛ اما ابزارهای قدرتمندتر نیز می توانند Snapdragon Wear 2100 را که اوایل سال جاری میلادی معرفی شد مورد استفاده قرار دهند (از جمله LG که بر اساس گزارش ها مشغول ساخت یک ساعت هوشمند با این چیپست است).

در نهایت لازم است اشاره کنیم که چیپست اسنپدراگون Wear 1100 به امکاناتی مثل وای-فای، بلوتوث و پردازشگر اپلیکیشن برای اجرای نرم افزارهای مبتنی بر لینوکس مجهز است و کوالکام با رونمایی از چنین چیپست هایی، در حوزه ی ابزارهای پوشیدنی به مراتب جلوتر از رقبای خود قرار گرفته است، فاصله ای که با معرفی محصولات بیشتر مثل ساعت هوشمند (مجهز به این دو چیپست) در نمایشگاه کامپیوتکس یا هفته های آتی، افزایش نیز خواهد یافت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی