ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ساخت سریع ترین مدار مجتمع پوشیدنی و کشسان توسط محققان آمریکایی

گجت های پوشیدنی مختلفی که این روزها وارد بازار می شوند بسیار هوشمندند اما این محصولات بعضا می توانند حجیم باشند و به خاطر الزام به اتصال به دستگاه های موبایل، محدودیت های مختلفی دارند. ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ | ۰۸:۳۰

گجت های پوشیدنی مختلفی که این روزها وارد بازار می شوند بسیار هوشمندند اما این محصولات بعضا می توانند حجیم باشند و به خاطر الزام به اتصال به دستگاه های موبایل، محدودیت های مختلفی دارند.

همین مساله مهندسان را بر آن داشته تا تکنولوژی هایی آنچنان باریک و قدرتمند را ارائه دهند که حتی می شود آنها را روی پوست قرار داد. حالا دانشمندان دانشگاه ویسکانسین مدیسون به سرپرستی Zhenqiang «جک» ما، سریع ترین مدارهای کشسان پوشیدنی را طراحی کرده اند که می توانند به عنوان تتو روی پوست بنشینند و نیاز به استفاده از سیم و تراشه را از بین ببرند.

این پلتفرم تازه که شکلی شبیه به مار دارد از فرکانس های مختلف در بازه 3 تا 300 گیگاهرتز پشتیبانی می کند که این میزان نیز در محدوده استاندارد 5G قرار می گیرد. در دستگاه های موبایل، ارتباطات نسل پنجم سرعت و پوشش بیشتر را به ارمغان می آورند. مهندسان مبتکر این پلتفرم مدعی شدند که به لطف ساخت لوازم و تجهیزات الکترونیکی پوستی، ممکن است کاربران امکان پیدا کنند که علائم حیاتی خود را بدون نیاز به ترک منزل برای پزشک معالج شان ارسال نمایند.

البته ایده مطرح شده از سوی این گروه زیاد هم منحصربفرد نیست اما مدار مجتمع تهیه شده توسط آقای ما و تیم تحت سرپرستی اش نسبت به موارد ساخته شده قبلی ظریف تر است و در زمان استفاده اثر کمتری را از خود بر جای می گذارد.

برای نمونه برخی نمونه های ساخته شده قبلی ابعادی برابر با 0.64 میلیمتر دارند اما محصول ارائه شده توسط پژوهشگران دانشگاه ویسکانسین مدیسون از 25 میکرومتر (معادل با 0.025 میلیمتر) تجاوز نمی کند).

دفتر تحقیقات علمی نیروی هوایی آمریکا همچنین از تحقیقات انجام شده توسط ما حمایت کرده است و مدعی شده کشف صورت گرفته در زمینه محصولات پوشیدنی می تواند آینده خلبانی را هم متحول نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی