ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت می خواهد هدست های واقعیت مجازی هم ویندوز هولوگرافیک را اجرا کنند

مایکروسافت امروز در نمایشگاه کامپیوتکس از حرکتی قابل توجه برای تولیدکنندگان هدست واقعیت مجازی پرده برداشت. توسعه دهندگان این تکنولوژی که طی یکی-دو سال آینده بسیار فراگیر خواهد شد حالا می توانند سیستم عامل ویندوز ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۳:۴۵

مایکروسافت امروز در نمایشگاه کامپیوتکس از حرکتی قابل توجه برای تولیدکنندگان هدست واقعیت مجازی پرده برداشت. توسعه دهندگان این تکنولوژی که طی یکی-دو سال آینده بسیار فراگیر خواهد شد حالا می توانند سیستم عامل ویندوز هولوگرافیک را روی هدست خود داشته باشند، فارغ از اینکه سخت افزارشان چگونه طراحی شده.

دموی امروز مایکروسافت، ورژنی از واقعیت ترکیبی مخصوص این شرکت را به نمایش می گذارد که طی آن، هدست های واقعیت مجازی (مثل آکیلس ریفت) می توانند با هدست های واقعیت افزوده (مثل هولولنز) ترکیب شوند.

کمپانی تایوانی اچ تی سی که سازنده هدست واقعیت مجازی Vive است حالا در حال همکاری با مایکروسافت است تا تجربه واقعیت مجازی را به ویندوز 10 بیاورد، اما اینکه عکس این عمل چگونه رخ می دهد و چطور ویندوز هولوگرافیک روی وایو اجرا می شود مشخص نیست.

ردموندی ها می خواهند به توسعه دهندگان واقعیت مجازی اجازه دهند تا از سیستم عاملی که روی هولولنز قرار گرفته استفاده کنند و ترکیبی جالب از هر دو فناوری را ارائه دهند. آن ها امید دارند تا شرکت های بیشتری از قابلیت های ویندوز هولوگرافیک بهره گرفته و توانایی های واقعیت ترکیبی را نمایش دهند. این مسئله، ویندوز هولوگرافیک را به پلتفرمی جدید تبدیل می کند و درک مایکروسافت از API ها می تواند به دیگران کمک شایانی کند.

برای مثال، اگر اچ تی سی از ویندوز هولوگرافیک بهره بگیرد، چیزهایی مانند استارت منو مجازی، رابط کاربری، ویندوز استور و سرویس های مختلف اکس باکس لایو همگی در دسترس کاربر قرار می گیرند.

با این حال، مایکروسافت هنوز در مورد جزئیات طرح صحبت نکرده و فقط می دانیم که شرکت های بزرگی نظیر اینتل، ای ام دی، کوالکام، ایسر، ایسوس، دِل، فالکون نورث وست، اچ تی، لنوو، ام اس آی و دیگر کمپانی ها در این طرح شریک اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی