ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تویوتا به زودی بوستون داینامیکس را از آلفابت خریداری می کند

در ماه های اخیر شرکت مادرتخصصی گوگل به نام آلفابت تلاش داشته تا به نوعی بار واحد رباتیک خود (بوستون داینامیکس) را از روی شانه اش بردارد و در مقابل همه تمرکزش را روی ماشین ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۸:۳۰

در ماه های اخیر شرکت مادرتخصصی گوگل به نام آلفابت تلاش داشته تا به نوعی بار واحد رباتیک خود (بوستون داینامیکس) را از روی شانه اش بردارد و در مقابل همه تمرکزش را روی ماشین های خودران قرار دهد.

از همان ابتدا هم تصور می شد که موسسه تحقیقات تویوتا به خرید این شرکت علاقمند باشد اما Nikkei گزارش داده است که بازوی توسعه و تحقیق این کمپانی علاوه بر بوستون داینامیکز به خرید کمپانی رباتیک مستقر در ژاپن به نام Schaft که آن نیز به گوگل تعلق دارد، علاقمند است و تا امضای قرارداد با آن زمان زیادی باقی نمانده.

براساس گزارش این روزنامه، موسسه تحقیقاتی تویوتا در نظر دارد بودجه ای یک میلیارد دلاری را به خرید هر دوی این شرکت ها تخصیص دهد. لازم است اضافه نماییم که این موسسه در نوامبر سال 2015 تاسیس شد تا در زمینه توسعه هوش مصنوعی، محصولات رباتیک و تکنولوژی ماشین های خودران فعالیت نماید و نخستین تاسیسات خود را هم در ژانویه امسال در سیلیکون ولی تاسیس نمود.

اوایل همین هفته نیز سایت تک اینسایدر گزارش داد که قرار داد تقریبا امضا شده و این نشان می دهد که تا اعلام رسمی خبر از سوی طرفین زمان زیادی باقی نمانده. گفتنی است که گوگل در ماه مارس Jaybridge Robotics متخصص ماشین های خودران را به تیم خود اضافه کرد و حالا در تلاش است تا قبل از عرضه قریب الوقوع این خودروها در سال 2020 میلادی تیم خود را بیش از پیش تقویت نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Hamed_P_Azad
    Hamed_P_Azad | ۱۲ خرداد ۱۳۹۵

    بنده خدا Boston Dynamics. از دارپا جدا شد حالا هی داره دست به دست می چرخه. محض اطلاع این همون شرکتیه که ربات Big Dog رو تو دهه 90 ساخت که هنوز کسی نتونسته مثلش رو درست کنه.

مطالب پیشنهادی