ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرکت AMD از نسل هفتم پردازنده های خود برای لپ تاپ ها پرده برداشت

شرکت AMD امروز در حاشیه نمایشگاه کامپیوتکس از نسل جدید پردازنده ها برای کامپیوترهای شخصی همراه پرده برداشت که عملکرد بسیار بالاتر نسبت به نسل قبلی خود دارند. برای مثال سری جدید چیپ های «FX» ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۰:۱۵

شرکت AMD امروز در حاشیه نمایشگاه کامپیوتکس از نسل جدید پردازنده ها برای کامپیوترهای شخصی همراه پرده برداشت که عملکرد بسیار بالاتر نسبت به نسل قبلی خود دارند. برای مثال سری جدید چیپ های «FX» که در دسته گران ترین چیپ های AMD قرار می گیرند، تا ۵۶ درصد کارایی و عملکرد بالاتری در مقایسه با نسل قبلی پردازنده های AMD دارند.

توانایی بالای چیپ های جدید AMD تنها مربوط به نمونه های گران تر نیست و حتی ارزان ترین چیپ این سری هم، عملکردی تا ۵۲ درصد بیشتر از نسل قبلی خود دارد.

حتی در مقایسه با سریع ترین چیپ اینتل با کد Core i7 که برای کامپیوترهای همراه طراحی شده، باز هم نسل هفتم از چیپ های AMD FX تا ۵۳ درصد کارایی گرافیکی بیشتری از خود نشان داده و عملکرد پردازشی اش نیز ۵۱ درصد بالاتر بوده است. به کلامی ساده تر، AMD با چیپ های جدیدش طرفداران خود و لپ تاپ ها را کاملاً خشنود کرده است.

Screen+Shot+2016-06-01+at+7.18.00+AM-w800

AMD همچنین به پایین آوردن مصرف انرژی در چیپ های جدید نیم نگاهی داشته و موفق شده نسل هفتم از پردازنده های خود را تا ۱۲ درصد در مقایسه با نسل قبلی بهینه کند. در این میان حتی چیپ A9، در هنگام تماشای ویدیوهای Full HD تا ۴۱ درصد کمتر انرژی مصرف می کند.

AMD همچنین می گوید که نوع فرایند ساختی که مورد استفاده قرار داده، باعث گشته تا بتواند کلاک پردازشی را بالاتر ببرد. برای مثال چیپ FX 9830P به عنوان پرقدرت ترین چیپی که امروز معرفی شد، به شکل استاندارد با کلاک پردازشی ۳گیگاهرتز کار می کند در حالی که کلاک آن تا ۳.۷ گیگاهرتز نیز بالا می رود. آخرین چیپی هم که در این لیست جای گرفته، E2-9010 است که قدرت پردازشی ۲ گیگاهرتز را به همراه دارد و سرعت آن نهایتاً تا ۲.۲ گیگاهرتز قابل افزایش است.

چیپ هایی که امروز از سوی ADM معرفی شدند، مستقیماً به دست کاربران نمی رسند و شرکت یاد شده آنها را به سازندگان لپ تاپ ها می فروشد. به همین دلیل جای تعجبی ندارد که سخنی از قیمت آنها به میان نیاورد. اکنون باید انتظار داشت که در ماه های پیش رو از سال جاری، شاهد استفاده از این چیپ ها در لپ تاپ های ساخته شده به دست لنوو، دل، اچ پی و ایسوس باشیم، چرا که AMD اعلام کرد که تمام چیپ های لیست شده در جدول فوق، از حالا قابل تهیه از سوی شرکت های سازنده کامپیوتر شخصی همراه هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • hTi
    hTi | ۱۲ خرداد ۱۳۹۵

    این نسل هفت AMD رم LPDDR4 پشتیبانی میکنه؟ نسل قبل نمیتونست

مطالب پیشنهادی