ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

نتایج تحقیقات بین المللی در مورد خودروهای مورد پسند بانوان

کمپانی های بین المللی هر سال تحقیقات وسیعی در رابطه با سلیقه ی مشتریان خود به عمل می آورند و موضوع جنسیت یکی از اساسی ترین مباحث مورد بررسی شرکت هاست. خودروسازان نیز از این ...

سروش نیرومند
نوشته شده توسط سروش نیرومند | ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۸:۰۰

کمپانی های بین المللی هر سال تحقیقات وسیعی در رابطه با سلیقه ی مشتریان خود به عمل می آورند و موضوع جنسیت یکی از اساسی ترین مباحث مورد بررسی شرکت هاست.

خودروسازان نیز از این قاعده مستثنی نیستند، چرا که زنان بیش از 30 درصد جمعیت رانندگان دنیا را تشکیل می دهند و انتخاب بسیاری از مردان نیز به سلیقه و خواسته همسرانشان وابسته است.

بنابراین می توان یقین داشت که نظر بانوان تاثیر زیادی در میزان فروش خودروها دارد .

2016-mazda-cx5-v-hyundai-tucson-v-kia-sportage-comparison-107

طبق آمار به دست آمده از موسسه ی ماریتز سی ایکس دربین سال های 2010 تا 2016 میزان فروش اس یو وی های کوچک شهری در میان زنان به خصوص زنان مجرد 34 درصد افزایش داشته است.

جالب تر آنکه چنین افزایشی در بین مردان تنها 22 درصد اعلام شده و به راحتی می توان نتیجه گرفت که زنان علاقه ی بسیار زیادی به کراس آورهای شهری دارند.

همچنین بر طبق آمار و نتایج بدست آمده، زنان توجه ویژه ی آنها به خودرو های ساخت آسیا دارند که عموما خودروهای پر زرق و برق، گران قیمت و اسپرتی نیستند.

2016-mazda-cx5-v-hyundai-tucson-v-kia-sportage-comparison-101

جیمز مالکرون، مدیر خدمات پژوهشی موسسه ماریتز سی ایکس در میشیگان در مصاحبه ای با بلومبرگ می گوید : « افزایش سطح درآمد و تحصیلات در کنار تاخیر در ازدواج و فرزند آوری موجب شده شماره زنان مجردی که خریدار خودرو هستند روز به روز افزایش یابد. »

آمار دیگری نیز از توجه زنان به رنگ خودرو حکایت می کند و بیشترین علاقه به ترتیب برای رنگ نقره ای ، بژ ، آبی  و زرد به ثبت رسیده که در مقابل مردان با بیشترین توجه به رنگ قرمز و مشکی در آمار دیده می شوند.

2016-mazda-cx5-v-hyundai-tucson-v-kia-sportage-comparison-102

البته در کشورهای آفتابی (مانند ایران) تمایل به رنگ های روشن به شکل چشمیگری بیش از رنگ های تیره است و رنگ های سفید، نقره ای و مشکی برای خودرو در سطح جهان از بیشترین مجبوبیت برخوردارند.

همچنین بر اساس نتایج آخرین تحقیقات سالانه، خودرو های مورد علاقه بانوان در سال 2015 به ترتیب اعبارت بودند از:

  • کیا اسپورتیج با 57.7 درصد
  • نیسان راگ با 54.6 درصد
  • هوندا cr-v با 52 درصد
  • تویوتا یاریس با 51.9 درصد
  • تویوتا rav4 با 51.7 درصد

چنین انتخاب هایی نشان می دهد که بانوان عموما به خودروهای درون شهری سایز کوچک یا کراس اوور های اقتصادی و نسبتا کوچک تمایل دارند و طراحی محافظه کارانه و هماهنگ را بیشتر از طرح های شلوغ و اسپرت می پسندند.

جالب تر آنکه طبق تحقیقی که در سال 2013 در انگلیس انجام شد، اکثر بانوان خودروهای اسپرت را حتی برای همسران خود نیز نمی پسندیدند و رانندگان چنین خودروهایی را افرادی متکبر و خود رای می دانستند که جاده ها را نا امن می کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • sorush33
    sorush33 | ۱۹ خرداد ۱۳۹۵

    آره جدن.دخترها عجیب به شاسی بلند علاقه دارند

  • Siamak Gol
    Siamak Gol | ۱۵ خرداد ۱۳۹۵

    دختر فقط شاسی بلند? ?

مطالب پیشنهادی