ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت راهکاری برای جلوگیری از تداخل عملکرد دستیارهای صوتی با هم یافته است

زمانی که ویندوز 10 به تمامی کامپیوترهای مورد استفاده شما (از تبلت و تلفن همراه گرفته تا پی سی و کنسول بازی) بیاید، صرفا با گفتن عبارت «هی کورتانا» می توانید دستگاه های مختلف را هوشیار ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ | ۲۰:۳۰

زمانی که ویندوز 10 به تمامی کامپیوترهای مورد استفاده شما (از تبلت و تلفن همراه گرفته تا پی سی و کنسول بازی) بیاید، صرفا با گفتن عبارت «هی کورتانا» می توانید دستگاه های مختلف را هوشیار نمایید تا به شما گوش دهند و اینجاست که اوضاع به هم ریخته می شود و  باید انتظار وقوع اتفاقات غیر منتظره ای را داشته باشید.

حالا اسنادی از یک پتنت متعلق به مایکروسافت تحت عنوان «داوری دستگاه های شنونده» منتشر شده که در برگیرنده راهکاری برای حل این مشکل است.

در راهکار ارائه شده توسط شرکت ساکن ردموند، دستگاه ها قبل از آنکه به صورت کامل وارد وضعیت هوشیاری شوند، با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند و تصمیم می گیرند که کدامشان برای پاسخ گویی به نیاز شما آماده باشد.

برای نمونه، زمانی که با استفاده از پی سی خود مشغول تایپ محتوایی هستید، موبایل شما احتمالا کلمه «بیدار باش» را نادیده خواهد گرفت و در صورت شنیدن این عبارت هیچ عکس و العملی را از خود نشان نمی دهد.

patent-2

یک مورد مصرف جالب تر برای این پتنت هم جایی است که دستگاه قابلیت های وسیله ای دیگر را درخواست می کند. مثلا اگر پی سی شما مشغول گوش دادن باشد و از آن بخواهید که با شماره ای خاص تماس بگیرد، دستگاه می تواند این کار را به وسیله مربوط به این کار یعنی تلفن محول نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • reza.shabani.
    reza.shabani. | ۱۶ خرداد ۱۳۹۵

    مثل جارویس داخل فیلم iron man اگه عملی بشه که خیلی خوب میشه?

مطالب پیشنهادی