ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیسبوک شایعه شنود مکالمات دارندگان موبایل های هوشمند در جهت نمایش تبلیغات مرتبط را تکذیب کرد

به تازگی یکی از پروفسورهای ارتباطات جمعی دانشگاه فلوریدای جنوبی، «کلی بارنز» (Kelli Burns) در مقاله ای آورده است که فیسبوک ممکن است با شنود از طریق میکروفون موبایل های هوشمند، به مکالمات مردم گوش ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۷:۰۰

به تازگی یکی از پروفسورهای ارتباطات جمعی دانشگاه فلوریدای جنوبی، «کلی بارنز» (Kelli Burns) در مقاله ای آورده است که فیسبوک ممکن است با شنود از طریق میکروفون موبایل های هوشمند، به مکالمات مردم گوش داده و براساس داده های جمع آوری شده، تبلیغات و فید اخبار خاصی را به آنها نشان دهد. فیسبوک نیز به سرعت نسبت به این مسئله واکنش نشان داده و ضمن تکذیب این خبر، در پست جدیدی گفته است:

فیسبوک از میکروفون موبایل شما برای نمایش تبلیغی خاص یا ایجاد تغییر در News Feed استفاده نمی کند. در برخی مقالات آمده که که ما باید به مکالمات مردم گوش بدهیم تا بتوانیم تبلیغاتی مرتبط به آنها نشان دهیم. این موضوع حقیقت ندارد. ما تبلیغات را براساس علاقه مندی های مردم و اطلاعات پروفایل به نمایش در می آوریم، نه براساس چیزهایی که با صدای بلند به دیگران می گویند.

فیسبوک تاکید کرده که برخی از قابلیت های اپلیکیشن فیسبوک، نیازمند شنیدن صدای اطراف است اما این قابلیت ها، هیچ صدایی را ضبط و نگهداری نمی کنند و بنابراین امکان استفاده از آنها برای تصمیم گیری در رابطه با تبلیغات به نمایش درآمده وجود ندارد.

ما تنها زمانی به میکروفون موبایل دسترسی خواهیم داشت که شما اجازه این کار را به اپلیکیشن بدهید یا به صورت مداوم از قابلیت خاصی استفاده نمایید که نیاز به شنیدن صدای اطراف دارد. این ممکن است شامل قابلیتی باشد که دو سال پیش معرفی کردیم تا بتوانید از موزیک و یا دیگر فایل های صوتی برای آپدیت صفحه تان استفاده کنید.

با این همه، اگر هنوز احساس نگرانی می کنید، امکان قطع دسترسی اپلیکیشن فیسبوک به میکروفون نیز وجود دارد و این امر با مراجعه به تنظیمات موبایل و فعال نمودن گزینه Toggle Facebook Apps Off در بخش Microphone، میسر خواهد شد.

در نهایت باید گفت که گرچه گوش دادن به صدای مکالمات دارندگان موبایل های هوشمند، با هیچ منطقی سازگاری ندارد اما بررسی اطلاعات مربوط به کاربران، موضوع چندان غافلگیرکننده ای نیست. در واقع کمپانی هایی مانند گوگل و فیسبوک تقریبا اطلاعات زیادی درباره کاربران دارند و از این اطلاعات برای نمایش تبلیغات بهره می گیرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی