ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هوش مصنوعی دیپ مایند مقابل نفر شماره یک جهانی در بازی Go قرار می گیرد

بعد از پیروزی چهار بر یک آلفاگو (هوش مصنوعی گوگل که برای بازی تخته چینی به نام Go ساخته شده) در مقابل لی سدال قهرمان کره ای این بازی، حالا این برنامه کامپیوتری برای خود اسم ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۹:۰۰

بعد از پیروزی چهار بر یک آلفاگو (هوش مصنوعی گوگل که برای بازی تخته چینی به نام Go ساخته شده) در مقابل لی سدال قهرمان کره ای این بازی، حالا این برنامه کامپیوتری برای خود اسم و رسمی پیدا کرده و یک بازیکن حرفه ای شناخته می شود.

جالب است بدانید در حالی که سری مسابقات آلفاگو و لی سدال در جریان بود، کی جائه قهرمان 18 ساله این بازی در چین، مدعی شد که می تواند کامپیوتر ابداعی توسط Deepmind را کنار بزند و حالا این شانس به او داده شده است. یکی از سخنگویان انجمن چینی Go در جریان سی و هفتمین دور جهانی این مسابقات که همین هفته در شهر Wuxi چین برگزار شد، فاش ساخت که نمایندگان این انجمن با تیم آلفاگو تماس گرفته اند و تا پایان امسال رقابتی را میان هوش مصنوعی گوگل و کی جائه ترتیب می دهند.

جالب است بدانید که چندی پیش، کی اظهار داشته بود، علاقه ای به بازی کردن مقابل کامپیوتر ابداعی دیپ مایند ندارد زیرا ممکن است که این برنامه سبک بازی اش را یاد بگیرد.

او در مصاحبه با رسانه های چینی گفته بود: من دوست ندارم مقابل آلفاگو قرار بگیرم زیرا از روی عملکردش می توانم بگویم که ضعیف تر از من است. من دوست ندارم که این برنامه روش های بازی من را کپی کرده و آنها را یاد بگیرد.

اما این دیدگاه کی جائه بعد از شکست لی سدال قهرمان دان 9 سی و سه ساله کره ای مقابل آلفاگو تغییر یافت. این پیروزی با در نظر داشتن پیچیدگی خاص بازی Go، دستاوردی بسیار بزرگ برای هوش مصنوعی محسوب می شود.

البته اضافه نماییم که این جوان 18 ساله نیز بازیکن دان 9 گو محسوب می شود و هم اکنون نفر شماره یک جهانی به شمار می رود (او اوایل امسال برای رسیدن به مقام قهرمانی جهان لی سدال را شکست داده بود)، با این همه لی سدال قهرمان کره ای، حکم راجر فِدِرِر بازی Go را دارد و براساس تجربیات خوبش در این زمینه برای رقابت مقابل آلفاگو انتخاب شد. حالا گوگل این شانس را به کی جائه جوان داده تا از اعتبار خود دفاع کند و نشان دهد که حرف هایش بی پایه و اساس نبوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی