ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

واکنش معاون مهندسی سایپا به سهم 70 درصدی پراید در آمار خودروهای سرقتی

در روز های گذشته اظهارات رئیس پلیس ناجا مبنی بر این که 70 درصد تمام سرقت های خودروی ایران را تنها پراید به خود اختصاص داده است در رسانه ها خبرساز شده بود. حالا اما ...

سروش نیرومند
نوشته شده توسط سروش نیرومند | ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۲:۴۵

در روز های گذشته اظهارات رئیس پلیس ناجا مبنی بر این که 70 درصد تمام سرقت های خودروی ایران را تنها پراید به خود اختصاص داده است در رسانه ها خبرساز شده بود. حالا اما سایپا به این خبر واکنش نشان داده است :

پرویز آفتاب سوار عضو هئیت مدیره بن رو در خصوص اظهارات منتشر شده در مورد سرقت های صورت گرفته از خودرو پراید اظهار داشت:کلیه محصولات سایپا از سال ۸۶ به سیستم مجهز به سیستم ضد سرقت یا ایموبیلایزر شده اند و به همین واسطه میزان سرقت خودروهای تولیدی بعد تر از این سال نسبت به خودروهای تولیدی قبل از آن کاهش چشمگیری داشته است .

108637

به گفته معاون مهندسی سایپا: طبق آخرین آمار دریافت شده ،خودروهای سرقت شده پراید ( X100 ) در سال 84 حدود 8794 دستگاه بوده است که در سال 94 به تعداد 187 خودرو رسیده است که نشانگر کاهش سرقت این خودرو نسبت به بقیه خودروها است.

به گفته ایشان، این موضوع نشان دهنده عملکرد مناسب اقدامات پیشگیرانه ایست که در سایپا انجام شده است.

همچنین طبق بررسی های صورت گرفته اکثر سرقت های خودروهای مدل ۸۶ و پس از آن مربوط به سرقت هایی است که با کلید اصلی یا در اثر سهل انگاری راننده ( جاماندن کلید بعد از ترک خودرو ، در اختیار قرار دادن کلید اصلی به افراد غیر قابل اعتماد ، تحویل نگرفتن سوئیچ یدک از فروشنده هنگام خرید خودرو و … ) صورت گرفته.

 

139210211211191581892024
برخی اقدامات پیشگیرانه سایپا برای جلوگیری از سرقت پراید در فهرست زیر آمده اند:
۱) تجهیز خودروهای تولیدی به سیستم ایموبیلایزر با کد متغیر
۲) جانمایی مناسب و قابل دسترس نبودن ECU
۳) پروتکل غیر قابل هک ECU
۴) اصلاح زبانه اهرم قفل درب ها

آفتاب سوار به افزایش قطعات قابل ردیابی در خودروهای سایپا اشاره کرده و گفت: افزایش تعداد قطعات قابل ردیابی در هر خودرو در دو مجموعه ی گیربکس و بخش های اصلی موتور رخ داده است و مجموعا 18 قطعه قابل پیگیری برای جلوگیری از سرقت و بررسی احراز هویت دارندگان خودروها وجود دارد.

به هر روی در افزایش ایمنی پراید های جدید نسبت به مدل های قدیمی شکی نیست اما بسیاری از خریداران معتقدند که سرقت از خودرو به صرف روشن شدن پیشرانه و حرکت خودرو نیست و به دلیل ساختار ضعیف درب و بدنه پراید، سرقت اشیاء گران بها و مدارک و ..از داخل آن همچنان مشکل ساز است.

اما ظاهرا سایپا که از تغییرات ایمن سازی پراید بسیار مسرور شده، برنامه ای برای رفع سایر نقیصه های امنیتی این اتومبیل ندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • Mohammad Rad
    Mohammad Rad | ۲۰ آبان ۱۳۹۵

    آره باشه حتمن.پراید یکی از این سیستما هم نداره.این لیست لیست آرزوهای سایپاست.

  • st
    st | ۲۳ مهر ۱۳۹۵

    عجب رویی دارن اینا .

  • shahab
    shahab | ۱۷ خرداد ۱۳۹۵

    سایپا چیه که مهندسی داشته باشه؟تازه مهندسیش چیه که معاون داشته باشه؟:-}

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی