ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اتحاد تایزن در آستانه شکست؛ ۶ تن از ۱۰ عضو کناره گیری کرده اند

در روزهایی نه چندان دور، دو اَبَر کمپانی سامسونگ و اینتل بنیانگذار اتحادی بودند که بر اساس آن سعی می شد گزینه ای سوم در کنار iOS و اندروید پدید آمده و بازار از انحصار ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۵:۴۵

در روزهایی نه چندان دور، دو اَبَر کمپانی سامسونگ و اینتل بنیانگذار اتحادی بودند که بر اساس آن سعی می شد گزینه ای سوم در کنار iOS و اندروید پدید آمده و بازار از انحصار این دو پلتفرم خارج شود. ناگفته نماند به غیر از دو شرکتی که از آنها یاد شد هشت کمپانی دیگر نیز به این اتحاد پیوستند که عبارت بودند از KT، فوجیتسو، NTT Docomo، اورنج تلکام، هوآوی، SK Telecom، NEC و LG U+.

اما این روزها خبر می رسد که اتحاد تایزن با گذشت هر روز و هر ساعت و با قدرت یافتن بیش از پیش پلتفرمهای موبایلی اپل و گوگل ضعیف تر شده و تعداد اعضای آن نیز رو به کاهش هستند. در همین راستا و بر اساس گزارشی که به تازگی توسط «Business Korea» انتشار یافته، اتحاد مورد بحث حالا تنها چهار عضو ثابت دارد که شامل اینتل، سامسونگ، SK Telecom و LG U+ می شوند.

بیشتر اعضای اتحاد مذکور یکی یکی پا پس کشیده اند و تنها کمپانی غیر کره ای عضو آن نیز اینتل محسوب می گردد. فوجیتسو جمع مورد اشاره را ترک کرده، هوآوی هم رویه ای مشابه را در پیش گرفته و KT، اورنج تلکام و NTT Docomo نیز از این قاعده مستثنی نبوده اند و دیگر تمایل چندانی به فعالیت در این جمع ندارند.

NTT Docomo که یکی از فعال ترین و علاقه مند ترین اعضای اتحاد تایزن در حوالی سال ۲۰۱۲ بود، حالا فعالیت چندانی از خود بروز نمی دهد. NEC اتحاد را در ۲۰۱۴ ترک کرد و هوآوی هم با گذر زمان تصمیم گرفت راهی جداگانه را در پیش گرفته و توسعه ی پلتفرم اینترنت اشیا اختصاصی اش را در دستور کار قرار دهد.

شواهد نشان می دهند اینتل هم شور و اشتیاق اولیه را ندارد و رفته رفته در توسعه ی تایزن و فناوری های مرتبط دلسرد شده است. در سوی دیگر ماجرا سامسونگ شروع به استفاده از تایزن در تلویزیون های هوشمند، یخچال ها، تلفن های هوشمند، ساعت های هوشمند، دستبندهای سلامتی و سایر لوازم خانگی اش کرده و امید دارد به این ترتیب بقای این سیستم عامل و فراگیر شدنش را تضمین کند.

کره ای ها بنا دارند تایزن را به خودروهای هوشمند و برخی از محصولات دیگر هم وارد نمایند و حال باید دید آنها می توانند عاقبت در برابر اندروید و iOS حرفی برای گفتن داشته باشند یا خیر؛ هر چند که در برهه زمانی کنونی چنین امری تقریباً بعید جلوه می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • محمد
    محمد | ۲۰ خرداد ۱۳۹۵

    خوب اشکالی نداره به glx میگیم بره تو اتحاد که سامسنگ تنها نباشه!!!

  • Mohammad Reza
    Mohammad Reza | ۱۸ خرداد ۱۳۹۵

    پلتفرم اینترنت اشیا سامسونگ خیلی خوب و آینده دار به نظر می رسه. هنوز چندسال وقت هست،اگر اون جا کاری از پیش نبره شکستش قطعی میشه.فعلا ریسک سختی روش نشده. فقط رو چندتا گوشی و تلویزیون و ساعت هست. نمیشه از الان حکم به شکستش بدیم فقط میشه گفت درصد موفقیتش کم شده

مطالب پیشنهادی