ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

برخی از وب سایت های بزرگ، کاربران را به مجبور به تغییر رمز عبور خود خواهند کرد

احتمالاً کاربران وب سایت هایی مانند نت فلیکس یا فیسبوک، بزودی ایمیلی از سوی کمپانی های مورد اشاره دریافت خواهد کرد مبنی بر اینکه رمز عبورشان در رخنه ای امنیتی لو رفته و باید گذرواژه ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۸:۴۵

احتمالاً کاربران وب سایت هایی مانند نت فلیکس یا فیسبوک، بزودی ایمیلی از سوی کمپانی های مورد اشاره دریافت خواهد کرد مبنی بر اینکه رمز عبورشان در رخنه ای امنیتی لو رفته و باید گذرواژه جدیدی برای اکانت خود برگزینند. یکی از متخصصین امنیت سایبری به نام «برایان کربز» (Bryan Krebs) اخیراً گفته برخی کمپانی های بزرگ، مانند شرکت های فعال در زمینه شبکه های اجتماعی و سرویس های استریم ویدیو، اطلاعات به دست آمده از رخنه های امنیتی را بررسی و آنها را با اطلاعات کاربران خود مقایسه می کنند.

در نتیجه این امر، کمپانی های مورد اشاره از کاربران می خواهند تا رمز عبور خود را تغییر داده تا امنیت اکانتشان حفظ شود. اگر به یاد داشته باشید، چند سال پیش هکرها اطلاعات میلیون ها کاربر در لینکدین، تامبلر و مای اسپیس را به سرقت برده و آنها را به فروش رساندند. جدی گرفتن این موضوع از آن جهت اهمیت دارد که روز گذشته، خبری مبنی بر هک شدن حساب های کاربری مدیر عامل فیسبوک در سایر شبکه های اجتماعی به گوش رسید که نشان می دهد حتی بزرگان این صنعت نیز از دست هکرها در امان نیستند.

به گفته کربز، نت فلیکس از همین حالا و بعد از انتشار اطلاعات اخیر از سوی هکرها، ایمیل های تغییر رمز عبور را به دست کاربران رسانده است. این کمپانی ظاهراً از ابزاری که در سال 2014 عرضه کرده بود، استفاده می نماید تا اطلاعات لو رفته را با اطلاعات کاربران خود مقایسه کند.

بنابراین می توان مطمئن بود که ایمیل فرستاده شده، واقعا از سوی نت فلیکس یا فیسبوک بوده و از سوی هکری با هدف دستیابی به اطلاعات اکانت کاربران نیست. مسلماً بهترین کار برای تضمین امنیت اکانت ها، استفاده از یک رمز عبور خاص برای هر اکانت آنلاین و حذف نمودن اطلاعاتی است که دیگر به آنها نیازی ندارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی