ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تنها مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ ای کشور بالاخره به هک سایت های دولتی واکنش نشان داد

پس از آنکه با گذشت چند هفته، نهاد ها و مقامات مسئول مختلف درباره ی حملات سایبری اخیر به وبسایت های دولتی و رسمی کشور اظهار نظر خود را ابراز کردند، بالاخره تنها مرکز مدیریت ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۳:۱۵

پس از آنکه با گذشت چند هفته، نهاد ها و مقامات مسئول مختلف درباره ی حملات سایبری اخیر به وبسایت های دولتی و رسمی کشور اظهار نظر خود را ابراز کردند، بالاخره تنها مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخداد های رایانه‌ ای (ماهر) متعلق به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اطلاعیه ای در این زمینه صادر کرده است.

مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای طی این اطلاعیه به ۲۵۰۰ سازمان و شرکت متصل به سامانه ی تعاملی امن، «استفاده از سامانه های آسیب پذیر مدیریت محتوا» را دلیل این حملات عنوان کرده است. در اطلاعیه ی مذکور آمده است: «با توجه به حملات چند روز اخیر به بعضی از وب سایت‌ های عمومی که بیشتر آنها از نسخه‌ های به روز نشده و آسیب‌ پذیر سامانه‌ های مدیریت محتوا استفاده نموده‌‌ اند، اعمال بعضی از رویه‌ های اولیه و پایه ی امنیتی می‌ توانست از حوادث رخ داده جلوگیری نماید».

در بخش دیگر این اطلاعیه ذکر شده است «مرکز ماهر به عنوان یک نهاد تخصصی و مرجع در کشور، به دور از اطلاع‌ رسانی‌ های شتاب زده، ضمن تماس با مراکز و سایت‌ های مورد حمله واقع شده و اعلام آمادگی برای ارائه ی مشورت‌ های فنی، هماهنگی‌ های لازم را در سطح ملی و حوزه ی بین‌ المللی بخصوص مراکز CERT کشور های عربی که محتمل است منابع آنها مورد سوء استفاده ی هکرها واقع شده باشد، به عمل آورده و کماکان در حال پیگیری موضوع در ابعاد مختلف است».

مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخداد های رایانه‌ ای در پایان اطلاعیه خود اعلام داشته است:

۱- کلیه ی سازمان‌ ها و شرکت‌ های متصل به سامانه ی تعاملی امن مرکز ماهر جهت دریافت بسته ی اجرایی فوری برای امن‌ سازی پایه که براساس تجربیات و تحلیل‌ های حملات صورت گرفته تهیه شده است، به سامانه ی تعاملی مراجعه نمایند.

۲- در این زمینه کلیه ی مراکز و سازمان‌ ها که علی‌ رغم اطلاع‌ رسانی های قبلی، هنوز به سامانه ی تعاملی متصل نشده‌ اند، اعلان می‌ گردد هرچه سریعتر نسبت به عضویت اقدام نمایند.

۳- به زودی گزارشی از نحوه ی همکاری دستگاه‌ ها با مرکز ماهر در زمینه ی استفاده از راهنمایی‌ ها و هشدار های ارائه شده و میزان تعامل آنها در هنگام حوادث و رخداد های امنیتی، به نهاد های مرجع ارائه خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • saeed_r
    saeed_r | ۱۸ خرداد ۱۳۹۵

    چه کاری بود
    یهو میزدید زیرش :|

مطالب پیشنهادی