ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گارتنر: تمایل کاربران به خرید موبایل های جدید و فروش تلفن های هوشمند در سطح جهانی کاهش یافته

رشد فروش جهانی تلفن های همراه مرتبا کندتر می گردد و علت، آنطور که در گزارشات آمده این است که مشتریان دیگر دلایل قانع کننده ای برای صرف پول و آپگرید اسمارت فون هایشان نمی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۸:۳۰

رشد فروش جهانی تلفن های همراه مرتبا کندتر می گردد و علت، آنطور که در گزارشات آمده این است که مشتریان دیگر دلایل قانع کننده ای برای صرف پول و آپگرید اسمارت فون هایشان نمی یابند.

در بازارهای اروپا و آمریکای شمالی، مالکیت تلفن های هوشمند، به تدریج در حال نزدیک شدن به نقطه اشباع است تاجایی که فروشندگان برای ترغیب نمودن مشتریان به خرید جدیدترین مدل آیفون (یعنی 6 اس) با مشکل روبرو هستند چراکه مردم، این روزها ترجیح می دهند برای مدت طولانی تری از موبایل های خود استفاده نمایند.

رشد فروش جهانی اسمارت فون در سه ماهه نخست امسال 7 درصد کاهش داشته است

در نتیجه همین تغییر گرایش، آمار و ارقام منتشره از سوی تحلیلگر گارتنر پیرامون فروش جهانی اسمارت فون نشان می دهد که رشد فروش در این بخش هفت درصد کاهش داشته و پایین تر از ده درصد رشد عنوان شده برای سه ماهه قبل است. در سراسر سال 2015 نیز، رشد فروش اسمارت فون روی رقم 14 درصد ثابت مانده است.

یکی از مثال های خوب در این باره، آیفون اپل است: در سه ماهه نخست سال جاری میلادی (یعنی از اوایل دی ماه تا اوایل اردیبهشت) تنها 51 میلیون آیفون به کاربران فروخته شد که این رقم در مقایسه با 60 میلیون دستگاه به فروش رفته در بازه زمانی مشابه سال قبل افتی 9 میلیون عددی را نشان می دهد.

iphone-SE-f(129)

براساس اعلام موسسه گارتنر، سهم اپل از فروش جهانی تلفن های هوشمند در سه ماهه نخست امسال برابر با 14.8 درصد بوده (کمتر از 17.9 درصد عنوان شده در بازه زمانی مشابه سال قبل) و 84 درصد دیگر از کاربران، تلفن های همراه اندرویدی را به آیفون ترجیح داده اند. در عین حال، ویندوز فون تنها 0.7 درصد از فروش جهانی را به خود اختصاص داده و محصولات بلک بری نیز 0.2 درصد باقی مانده را در اختیار گرفته اند.

در هر حال، این کاهش فروش آیفون مستقیما هم به نفع سامسونگ تمام نشده چراکه طبق آمار و ارقام منتشره توسط گارتنر فروش سال به سال دستگاه های تولیدی شرکت ساکن کوپرتینو دستخوش تغییری نشده است.

اما در حدود 23 درصد از کل اسمارت فون های به فروش رفته در سال قبل توسط سامسونگ عرضه شده اند که این رقم یک درصد کمتر از آمار اعلام شده برای بازه زمانی مشابه در سال قبل است.

مردم ترجیح می دهند تلفن های همراه خود را برای مدت زمان طولانی تری مورد استفاده قرار دهند

طبق گفته روبرتو کوزا، مدیر تحقیقات گارتنر علت کاهش رشد فروش اسمارت فون این است که مردم ترجیح می دهند تلفن های همراه خود را پیش از تعویض کردن، برای مدت زمانی طولانی تر مورد استفاده قرار دهند و حالا چرخه عمر این محصولات به 2 سال و نیم رسیده است.

کوزا در ادامه گفت: اگر بخواهیم دقیق شویم که چرا مردم طول عمر استفاده از موبایل هایشان را زیاد کرده اند، مساله به نوآوری های امروز و مزایای آپگرید کردن این دستگاه ها باز می گردد. حالا دیگر خیلی ها مزیتی در تعویض آیفون یا موبایل های اندرویدی خود به صورت سالانه نمی بینند زیرا عرضه کننده های این کالاها ظاهرا توانایی خود برای «نشان دادن ارزش» آپگرید کردن سالانه محصولات را از دست داده اند.

در حالی که اپل و سامسونگ برای مجاب کردن ما به خرید محصولاتشان با هم کشمش دارند (به خصوص اینکه بالا بودن قیمت این دستگاه ها می تواند کاربران را از خرید منصرف نماید) تولید کنندگان چینی از قبیل هوآوی، شیائومی و اوپو شاهد رشدی قابل توجه در فروش خود بوده اند.

هوآوی به طور مشخص، رشد سریع سهم بازار خود را تجربه نموده و در سه ماهه نخست امسال 29 میلیون دستگاه موبایل به فروش رسانده که در مقایسه با 18 میلیون موبایل فروخته شده در سال قبل افزایشی قابل توجه را نشان می دهد.

همین افزایش ده میلیون عددی در فروش هوآوی، باعث شد که سهم بازار آن از رقم 5.4 درصد به 8.3 درصد در سال جدید برسد.

huawei P9 (35)

اما یکی از دلایل رشد سریع شرکت هایی نظیر هوآوی این است که کاربران آیفون و محصولات خانواده گلکسی وقتی به جدیدترین نسخه از تلفن های همراه شان علاقمند می شوند، با خاطر قیمت بالای این دستگاه ها از خرید پشیمان می گردند و در مقابل تصمیم می گیرند به خرید اسمارت فون های چینی روی بیاورند که قابلیت هایی مشابه دارند اما با قیمت پایین تر به فروش می روند.

کوزا در ادامه گفت: برخی از این بازیگران جدید از سوی کاربرانی مورد استقبال واقع شده اند که قبلا یک اسمارت فون داشته اند و حالا می خواهند آن را ارتقاء دهند منتها توانایی پرداخت قیمت بالای آیفون جدید یا عضو تازه خانواده گلکسی اس را ندارد. این گروه می توانند امکانات و قابلیت های مد نظر خود را در ازای پرداخت مبلغی منطقی تر در تلفن های همراه چینی بیابند.

اضافه کنیم که هوآوی اخیرا دست به کار تولید موبایل های پیشرفته نظیر پرچمداران سامسونگ و آیفون اپل شده.

وی اضافه کرد: برخی از این برندهای چینی مسیری طولانی را برای پذیرش برندشان طی کرده اند و حالا، به عنوان نمونه شرکتی مانند هوآوی مصمم است با ارائه دستگاهی به نام P9 به قلمرو محصولات های-اند نیز ورود کند و مردم هم با آغوش باز به استقبال از برندهای جدید می روند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • شاهین
    شاهین | ۱۸ خرداد ۱۳۹۵

    سامسونگ اس دو خیلی از ایفون 6 اس قوی تره و بهتره

  • bikar
    bikar | ۱۸ خرداد ۱۳۹۵

    تازه دارن میشن من دوسال هست گوشیمو عوض نکردم

مطالب پیشنهادی