ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل دو پتنت تازه را برای آیفون و ایربادهای آتی به ثبت رساند

اپل امروز پتنتی را برای طرح مفهومی خود در مورد اسپیکرهای «مقاوم در برابر آب» آیفون و همچنین تکنولوژی هدایت استخوانی ثبت کرد که می تواند قابلیت حذف نویز پیشرفته را به ایربادهای آتی بیاورد. ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۷:۳۰

اپل امروز پتنتی را برای طرح مفهومی خود در مورد اسپیکرهای «مقاوم در برابر آب» آیفون و همچنین تکنولوژی هدایت استخوانی ثبت کرد که می تواند قابلیت حذف نویز پیشرفته را به ایربادهای آتی بیاورد.

نخستین امتیاز ارائه شده به اپل توسط سازمان ثبت علائم تجاری و پتنت های آمریکا «دستگاه آکوستیک مقاوم در برابر مایعات» نام گرفته و به یک «چتر» مشبک اشاره دارد که بین پورت های آکوستیک (مثلا اسپیکر) و زیر گشودگی های بدنه یک دستگاه قرار می گیرد. ساختاری شبیه به این را می توان در آیفون های فعلی یافت که در آنها اسپیکر دستگاه با سطحی مشبک حاوی شش منفذ پوشیده شده است.

17122-14316-160607-Speaker-l

به این ترتیب، چنانچه مایعی به داخل منافذ بدنه نفوذ پیدا کند بلافاصله با مکانیزم چتر برخورد کرده و از قطعات و اجزای داخلی دستگاه دور می گردد، هرچند که در برخی نسخه ها، اگر دستگاه تحت فشار زیادی قرار بگیرد، برای جلوگیری از وارد آمدن آسیب های ساختاری به آن، مقدار اندکی از آن مایع اجازه ورود به بخش های داخلی را پیدا خواهد کرد.

نوآوری مطرح شده از سوی اپل، از مکانیزم ثانویه دیگری هم برای جلوگیری از نفوذ مایعات به داخل دستگاه استفاده می کند که شکلی شبیه به پوشش «آبگریز» دارد و روی سطح بیرونی بدنه آیفون و چتر مشبک استفاده خواهد شد. در عین حال، ماده یا پوشش آبگریزی که در داخل سطح مشبک به کار رفته، تلاش می کند آب را بیرون بکشد.

17122-14315-10524-2790-140918-Bone-l-l

در مورد اینکه آیا اپل این نوآوری را روی محصولات آتی اش به کار می برد یا خیر، هنوز حرفی به میان نیامده و این رسمی همیشگی در مورد پتنت های ثبت شده توسط این شرکت است که نمی دانیم چه اتفاقی برایشان رخ می دهد، البته در سایت اپل اینسایدر آمده است که پورتی مشابه به این، هم اکنون نیز در اپل واچ به خدمت گرفته شده.

طبق برخی شایعات، آیفون 7 احتمالا ضد آب خواهد بود اما معلوم نیست که آیا نوآوری توصیف شده در بالا با شرایط و پیش نیازهای چنین مشخصه ای برای آیفون همخوانی دارد یا خیر.

17122-14318-10524-2791-140918-Bone-2-l-l

پتنت ثبت شده دیگر توسط اپل «سیستم و روش ترکیب سیگنال های شتاب سنج و میکروفون برای بهبود کیفیت صدا در دستگاه های موبایل» نام دارد که در واقع هدستی بهره مند از تکنولوژی هدایت استخوانی با قابلیت حذف صدای محیط را به تصویر می کشد.

در این نوآوری از شتاب سنج ها برای تشخیص صدا و لرزش هایی استفاده می گردد که در جمجه کاربر طنین می اندازند. فناوری یاد شده به همراه میکروفون آنبورد دستگاه قادر خواهد بود که سیگنال های خروجی را اندازه گرفته و به شکلی موثر لرزش های ناشی از نویز محیط را حذف کند.

در نهایت خروجی هر دوی سیستم ها از طریق یک واحد حذف نویز پردازش می شود که بعد از این فرایند، یک سیگنال تمیز و عاری از نویز را برای انتقال ارائه می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی