ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

دستیار صوتی کورتانا از امروز در دسترس کاربران برنامه پیش نمایش اکس باکس وان قرار می گیرد

مایکروسافت قرار است امروز آپدیتی جدید برای کاربران برنامه پیش نمایش اکس باکس وان عرضه کند که برای اولین بار، دستیار صوتی کورتانا را به کنسول نسل هشتمی ردموندی ها خواهد آورد. اگرچه مایکروسافت برنامه ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۲:۴۵

مایکروسافت قرار است امروز آپدیتی جدید برای کاربران برنامه پیش نمایش اکس باکس وان عرضه کند که برای اولین بار، دستیار صوتی کورتانا را به کنسول نسل هشتمی ردموندی ها خواهد آورد. اگرچه مایکروسافت برنامه داشت تا کورتانا را در سال گذشته میلادی به اکس باکس وان بیاورد اما عرضه آن به تعویق افتاد تا به همراه آپدیت سالانه ویندوز 10 در دسترس مخاطبان قرار گیرد.

از امروز، کورتانا در داشبورد اعضای برنامه پیش نمایش اکس باکس وان قابل مشاهده خواهد بود و می توان به کمک یک هدست یا سنسور کینکت، با وی صحبت کرد و فرمان های صوتی را صادر نمود. ضمنا گذشته از گزینه تعبیه شده در داشبورد، صرفا با گفتن عبارت «Hey Cortana» هم می توان فرمان های صوتی اکس باکس را فعال کرد.

کورتانا ابتدا در کشورهای ایالات متحده، انگلیس، ایتالیا، آلمان و اسپانیا در دسترس خواهد بود و به کمک این دستیار صوتی می توان به کارهایی از قبیل ایجاد پارتی، مشاهده فعالیت های دوستان و دیگر اعمال ساده پرداخت. مایکروسافت می گوید که به مرور زمان، قابلیت های بیشتری به دستیار صوتی خود خواهد افزود و این نسخه پیش نمایش، قابلیت های کامل کورتانا را در خود جای نمی دهد.

CortanaParty.0 copy

گذشته از کورتانا، آپدیت جدید اکس باکس چند ویژگی جدید با خود به همراه می آورد که مشخصا در راستای برنامه های مایکروسافت برای ادغام اکس باکس استور و ویندوز استور توسعه یافته اند. رابط کاربری جدیدی برای کالکشن بازی ها در نظر گرفته شده که بازی های آماده برای نصب را به شکلی ساده به کاربر نشان می دهد. مایکروسافت همچنین برخی قابلیت های اپلیکیشن اکس باکس روی ویندوز 10 را بهبود بخشیده و حالا ساده تر از هر زمان دیگر می توان اسکرین شات ها و کلیپ های بازی را به صورت مستقیم روی توییتر به اشتراک گذاشت.

اگرچه ادغام اکس باکس استور و ویندوز استور هنوز به مرحله نهایی نرسیده و صرفا در فاز بتا قرار دارد، اما مایکروسافت بهبودهایی در آنها ایجاد کرده که سبب می شود بتوان به شکلی ساده تر به بازی ها دسترسی داشت. برای مثال حالا می توان فیلتری برای بازی های تخفیف خورده اعمال کرد و به باندل ها، سیزن پس ها و دیگر بسته های الحاقی دسترسی داشت. در همین حال روی پلتفرم پی سی، بازی های خریداری شده از دیگر استورها مانند استیم، در هاب اکس باکس لایو هم به نمایش در می آیند تا امکان به اشتراک گذاری کلیپ ها و اسکرین شات های آن ها از طریق اپ اکس باکس مهیا باشد.

New_Stores_View.0 copy

اهالی ردموند برای آنکه بتوانند به بهترین بازخورد ممکن از سوی مخاطبان دسترسی داشته باشند، برنامه های پیش نمایش اکس باکس و ویندوز اینسایدر را با یکدیگر ادغام کرده اند تا به صورت همزمان به برطرف سازی مشکلات ویندوز 10، اپ اکس باکس و داشبورد اکس باکس بپردازند. آپدیت جدید اکس باکس وان در طول این هفته در دسترس کاربران Preview خواهد گرفت و اواخر تابستان، به دست تمام مخاطبان می رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی