ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فروش موبایل Priv بلک بری کمتر از انتظارات بوده است

یکی از مدیران ارشد AT&T، شرکتی که از شرکای دیرینه بلک بری به حساب می رود، اخیراً به صحبت درباره عملکرد موبایل پرچمدار BlackBerry Priv در بازار پرداخته و می گوید که این موبایل هوشمند ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۷:۰۰

یکی از مدیران ارشد AT&T، شرکتی که از شرکای دیرینه بلک بری به حساب می رود، اخیراً به صحبت درباره عملکرد موبایل پرچمدار BlackBerry Priv در بازار پرداخته و می گوید که این موبایل هوشمند «به سختی در حال تقلا بوده» و عملکردی بدتر از آنچه انتظار می رفت از خود بر جای گذاشته است.

اپراتورهای مخابراتی معمولا اجازه ندارند به صورت عمومی به صحبت درباره دستگاه های شرکایشان پرداخته و از آنها انتقاد کنند، اما سخنان این مقام ارشد AT&T که خواسته نامش فاش نشود، نشان می دهد بلک بری تا چه حد با مشکل مواجه شده و اولین موبایلش که مجهز به سیستم عامل اندروید است، قادر به برآورده سازی انتظارات نبوده.

بلک بری که زمانی پرفروش ترین اسمارت فون های جهان را تولید می نمود، امید داشت با عرضه Priv به همراه کیبورد فیزیکی، به فروشی حداقلی دست یابد که به بازگشت این کمپانی به تجارت اسمارت فون کمک کند، اما آمار و ارقام اولیه چندان رضایت بخش نبودند. بلک بری در ماه آوریل اعلام کرد که طی سه ماهه چهارم سال مالی گذشته، 600 هزار واحد Priv به فروش رسانده که از پیش بینی فروش 850 هزار واحدی برای این سه ماهه و نیز فروش 700 هزار واحدی سه ماهه قبلی آن پایین تر بود؛ با این حال، بلک بری کماکان اصرار ورزید با مسیری که در پیش گرفته، در سال 2016 به سوددهی خواهد رسید.

البته AT&T توضیحات بیشتری درباره دلایل ناکامی Priv ارائه کرده است. بلک بری و اپراتور مخابراتی مورد اشاره انتظار داشته اند تا مردم نسبت به موبایلی اندرویدی با کیبورد فیزیکی تمایل نشان دهند اما در عوض اکثر خریداران Priv، مشتریان وفادار بلک بری بوده اند. با این حال، حتی بسیاری از این افراد هم از روی آوردن به سیستم عامل اندروید ناراضی بوده و اقدام به بازپس فرستادن موبایل خود نموده اند.

جان چن، مدیر عامل بلک بری
جان چن، مدیر عامل بلک بری

این مدیر AT&T می گوید تصمیم بلک بری بر عرضه Priv در قالب موبایلی پرچمدار نیز یکی دیگر از عوامل ناکامی آن بوده است. نسخه آنلاک Priv در ابتدا با قیمت 699 دلار به فروش می رسید که از قیمت پایه 650 دلاری آیفون 6 اس هم گران تر بود.این در حالی است که موبایل های کمی می توانند با قیمت گذاری بالاتر نسبت به آیفون و سامسونگ به موفقیت برسند.

مدیر AT&T می گوید: «جای زیادی برای رشد در حوزه موبایل های پریمیوم وجود ندارد؛ حوزه ای که به تصرف اپل و سامسونگ درآمده است.» همه این ها در حالی است که «جان چن» (John Chen)، مدیر عامل بلک بری در ماه اکتبر گفته بود اگر بلک بری در سال 2016 به سوددهی نرسد، بعد از سال ها از صنعت ساخت موبایل های هوشمند خارج خواهد شد.

مضاف بر این، بلک بری علی رغم عملکرد ضعیف Priv، برنامه دارد تا استراتژی خود در قبال عرضه موبایل های اندرویدی را ادامه دهد. چن در ماه ژانویه گفته بود که انتظار دارد بلک بری امسال حداقل یک یا دو موبایل به همراه سیستم عامل گوگل به بازار عرضه کند. از سوی دیگر، به نظر می رسد که کمپانی مورد بحث فعلا برنامه ای برای توسعه سخت افزاری مجهز به سیستم عامل خاص خود ندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۲۰ خرداد ۱۳۹۵

    ولی این موبایل فوق العاده بوده و مشخصات عالی داشت. احتمالا بازاریابی بلک بری برای این موبایل خوب نبوده...

  • کامران
    کامران | ۱۸ خرداد ۱۳۹۵

    این گوشی رو کی میخره ؟ تازه با این قیمت ؟ فقط یک کیبورد داره که اصلا هم کاربردی نیست شاید جالب باشه برا بعضی ها ، بلک بری جای این گوشی یه گوشی با بدنه فلزی و حسگر اثر انگشت میداد بیرون از این بیشتر فروش میکرد البته اندرویدی

مطالب پیشنهادی