ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

«وایو» برای تولید گجت های جدید در کنار کامپیوترهای شخصی آماده می شود

مدیر عامل Vaio خبر می دهد که این شرکت پس از سال ها تصمیم دارد گزارش عملکرد مالی سالانه خود را منتشر کند. هدف Vaio از این کار، جذب شرکای تازه برای ایده های جدیدش است. ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۳:۰۰

مدیر عامل Vaio خبر می دهد که این شرکت پس از سال ها تصمیم دارد گزارش عملکرد مالی سالانه خود را منتشر کند. هدف Vaio از این کار، جذب شرکای تازه برای ایده های جدیدش است. گفته می شود که کمپانی مذکور به توسعه و ساخت ربات های هوشمند، ابزارهای متصل به اینترنت و همچنین هدست های واقعیت مجازی علاقه پیدا کرده است.

در این میان مدیر عامل وایو، آقای «یوشیمی اُتا» (Yoshimi Ota) در مصاحبه اش با وال استریت ژورنال می گوید که این شرکت آماده توسعه هر گونه ابزار کامپیوتری است: «وایو می خواهد به یک شرکت تکنولوژیک کامل تکامل یابد و تمرکز خود را روی ساخت معطوف کند.»

دگرسویی اینچنینی، امروزه برای نامدارترین شرکت های سازنده کامپیوتر شخصی هم ضروری به نظر می رسد. کمپانی های PC ساز راهی به جز این برای حفظ رشد پایدار و کسب درآمد پیش روی خود نمی بینند.

وایو با سال ها زیان رو به رو بود تا اینکه در نهایت سونی در سال ۲۰۱۴ تصمیم به فروش آن به یک کمپانی خصوصی ژاپنی گرفت. سونی خبر می دهند که این بخش از سال ۲۰۱۲ در حال زیان دهی بوده است. با این وجود، یکی از مدیران سابق وایو خبر می دهد که این بخش در سال ۲۰۰۶ به نهایت ظرفیت خود از کسب درآمدهای ناشی از فروش کامپیوتر شخصی رسیده بود.

Screen Shot 1395-03-18 at 10.59.14-w800

در حال حاضر ولی مدیر عامل کنونی Vaio خبر می دهد که این شرکت در سال مالی منتهی به ۳۱ مه، با سودآوری همراه بوده است. وی اشاره کرد که این اعداد و ارقام هنوز نهایی نشده اند و به همین دلیل از بیان آنها خودداری کرد.

در هر حال، وایو اکنون آماده است تا گام بعدی را برداشته و دست به تولید ابزارهای جدیدی بزند. با این حال، مدیر عامل آن انتظار دارد بخش فروش کامپیوترهای شخصی نیز علیرغم شرایط بازار، سودآور باقی بماند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی