ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپلیکیشن موشن استیلز گوگل برای بهبود ویدیوهای لایو فوتوز و تهیه خروجی گیف از آنها ارائه شد

سال گذشته که آیفون 6 اس و 6 اس پلاس معرفی شدند، اپل با کمک قابلیتی به نام لایو فوتوز که ویدئو کلیپ های کوتاهی را ضمن گرفتن عکس ها تهیه می کرد، به تصاویر ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۰:۳۰

سال گذشته که آیفون 6 اس و 6 اس پلاس معرفی شدند، اپل با کمک قابلیتی به نام لایو فوتوز که ویدئو کلیپ های کوتاهی را ضمن گرفتن عکس ها تهیه می کرد، به تصاویر تهیه شده توسط کاربران جان بخشید.

قابلیت یاد شده برای آنکه عکس های ثابت از حالت بی روح خود خارج شوند و کمی جان بگیرند بسیار مفید بود اما معرفی اش چالش هایی را هم با خود به همراه داشت: مثلا اینکه از آن زمان به بعد، کاربران باید علاوه بر اینکه از ترکیب مناسب عکس هایشان اطمینان کسب می کردند، لازم بود حواسشان به لحظه های قبل و بعد از گرفته شدن عکس ها هم باشد تا دست آخر یک پکیج ویدئویی خوب تهیه گردد.

در این اثنا اما، این احتمال هم می رود که برخی از ویدئوهای تهیه شده در لایو فوتوز همراه با لرزش باشند. همین مساله گوگل را بر آن داشت تا برای رفع مشکل وارد عمل شود. در همین راستا شرکت ساکن مانتین ویو امروز موشن استیل را معرفی کرد که برای تثبیت ویدئوهای تهیه شده با لایو فوتوز طراحی گردیده و آنها را به فایل های گیف با امکان اشتراک گذاری آسان بدل می کند.

گوگل برای تشخیص نقاط پس زمینه و محاسبه نحوه حرکت دوربین آیفون نسبت به این نقاط از دانش خود در زمینه پردازش تصاویر بهره گرفت و در مرحله بعد، تواست مسیر حرکت یک دوربین مجازی را از درون صحنه رندر نماید و شات های لرزان و نامطلوب را به تصاویری بدل نماید که گویی با استفاده از حرفه ای ترین تجهیزات گرفته شده اند.

اپلیکیشن موشن استیلز علاوه بر اینکه لرزش را از لایو فوتوز می گیرد قادر است آنها را برای بازپخش بی انتها یا دارای لوپ نیز بهینه سازی نماید. برای این منظور فریم های ابتدایی و انتهایی تصاویر که در ظاهر به موضوع اصلی ارتباطی ندارند از آن حذف می گردند و در عین حال یک صحنه ثابت در تمام طول انیمیشن ایجاد می گردد. وقتی تمامی اینها در کنار هم قرار می گیرند دیگر کسی تشخیص نمی دهد که این تصاویر حرفه ای را شما ساخته اید.

آخرین نکته در مورد موشن استیلز که البته اهمیتش هم کمتر از باقی موارد ذکر شده نیست اینکه اپلیکیشن تازه گوگل بعد از آنکه تصاویر شما را با سحر و جادوی خود دگرگون کرد آماده است تا از آنها خروجی گیف بگیرد و امکان اشتراک گذاری آسان شان را با کاربران آیفون و غیر آیفون فراهم نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Mehrdad
    Mehrdad | ۱۹ خرداد ۱۳۹۵

    خیلی جالبه گوگل اپلیکیشن میزنه اول واسه آیفون میده. خاک عالم بر سرش?????

    • omid
      omid | ۱۹ خرداد ۱۳۹۵

      گل گفتی?

مطالب پیشنهادی